شهردار اسدیه گقت: بنیاد مستضعفان در چارچوب اقدامات توسعه‌ای در شهرستان درمیان ۱۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان از مطالبات این شهرداری را پرداخت کرد که جای تقدیر دارد.

افشین عابدینی افزود: از این مقدار ۹ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان در قالب ۴۰ قطعه زمین مسکونی ۲۰۰ متری تسویه حساب شد و چهار میلیارد تومان در یک ماه آینده به صورت نقدی تسویه می‌شود.

وی بیان کرد: بیشتر این بدهی بنیاد مستضعفان به خاطر ارزش افزوده املاک این نهاد ناشی از تغییر کاربری در سال گذشته بوده است.

شهردار اسدیه با اشاره به طلب ۱۰ میلیارد تومانی شهرداری اسدیه از دستگاه‌های اجرایی گفت: دستگاه‌های اجرایی به موقع عوارض و بدهی خود را به شهرداری برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به شهروندان پرداخت کنند.

وی یکی از مشکلات شهرداری را کمبود اعتبار عنوان کرد و افزود: در این شهر واحدهای تولیدی و صنعتی سودآوری وجود ندارد و تنها منبع درآمدی، پرداخت عوارض مردم و دستگاه‌هایی اجرایی و اعتبار ملی است.

همزمان با سفر معاون اول رییس جمهوری به استان خراسان جنوبی و برگزاری همایش ملی روز روستا و عشایر در این استان – ۱۵ مهر ۹۸ – برای چهار شهرستان‌ مرزی استان تفاهم‌نامه‌هایی امضا شد که این مناطق دارای ضریب محرومیت بیشتر از سایر نقاط هستند.

براساس این تفاهم‌نامه‌ها ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در نهبندان، کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش دُرح سربیشه، قرارگاه سازندگی بسیج در زیرکوه و بنیاد مستضعفان برای شهرستان درمیان دستگاه‌های معین توسعه انتخاب شدند.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر با افغانستان در چهار شهرستان سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه مرز مشترک دارد و شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در ۱۰۵ کیلومتری بیرجند است.