رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: هیات نظارت استان کار بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی را انجام داده و نتایج به هیات مرکزی نظارت ارسال شده است.

حجت‌الاسلام مهدی یعقوبی  افزود: هیات نظارت استان و هیات مرکزی نظارت در مجموعه شورای نگهبان کار بررسی صلاحیت داوطلب‌های انتخابات را انجام می‌دهند و تا چهاردهم دی ماه مهلت قانونی بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات نظارت هنوز وجود دارد.

وی بیان کرد: هیات‌های نظارت استان‌ها تقریبا کار خودشان را به پایان رسانده‌اند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: ۲۴۵ نفر در این استان برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که از این تعداد هشت نفر انصراف دادند و ۱۵ نفر هم در هیات‌های اجرایی تایید صلاحیت نشدند که در مجموع هیات نظارت استان پرونده ۲۲۲ نفر را بررسی و نسبت به صلاحیت آنان اعلام نظر کرده است.

وی ادامه داد: هیات مرکزی نظارت رای نهایی خود را پانزدهم و شانزدهم دی ماه از طریق فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه به داوطلبان اعلام خواهد کرد.

حجت‌الاسلام یعقوبی گفت: بعد از آن چنانچه داوطلبان اعتراض یا شکایتی داشته باشند به مدت سه روز مهلت دارند شکایت خود را به شورای نگهبان اعلام کنند و شورای نگهبان پس از آن به مدت ۳۰ روز فرصت دارد به شکایت داوطلبان رسیدگی و نظر قطعی خود را اعلام کند.

وی بیان کرد: شبکه‌ای امین، مجرب، امانتدار و قانونمدار با رعایت انصاف و اصل بی طرفی در انتخابات‌ مختلف نظارت در مراحل مختلف را به عهده دارد.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خراسان جنوبی افزود: با توجه به جایگاهی که شورای نگهبان در پاسداری از قانون اساسی و نظام قانونی کشور دارد، تاکید مستمر مسئولان بالادستی عمل بر مدار و مُر قانون بوده است و ما هم این موضوع را جد در استان در دستور کار قرار داده‌ایم.

استان خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور