#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: طرح “تشدید نظارت بهداشتی بر عرضه و تولید فرآورده‌های خام دامی” در آستانه نوروز و ماه مبارک رمضان با راه‌اندازی اکیپ‌های ثابت و سیار در این استان اجرا شد.

محمد اصغرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبر و هنر  افزود: در این طرح نظارتی که از ۱۴ اسفند آغاز شد و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت، هزار و ۱۴۲ اکیپ ثابت و سیار شامل هزار و ۸۲۰ نفر در این مدت مشغول بازرسی فرآورده‌های خام دامی خواهند بود.

وی بیان کرد: به‌طور متوسط روزانه ۱۹ اکیپ و ۳۲ نفر از همکاران بر نحوه فعالیت و خدمات‌دهی در رستوران‌ها، قصابی‌ها و دیگر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه سلامت مردم خط قرمز است گفت: مصرف فرآورده‌های فاقد مهر و لیبل دامپزشکی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و امکان بروز انواع بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

وی اضافه کرد: اکیپ‌های بازرسی از ساعت هشت صبح تا شامگاه هر روز در قالب ۲ شیفت کاری اقدام به بازرسی مکان‌های هدف می‌کنند و هرگونه فرآورده خارج از نظارت دامپزشکی جمع‌آوری و معدوم خواهد شد.

اصغرزاده گفت: نظارت بر مراکز عرضه، هتل و رستوران‌ها، مراکز اقامتی، سردخانه‌ها، قصابی‌ها، ماهی‌فروشی‌ها، خودروهای حمل و نقل، کشتارگاه‌های دام و طیور از مهمترین ماموریت‌های برنامه‌ریزی شده برای تیم‌های بازرسی و نظارت است.

وی از مردم نیز خواست هرگونه موارد تخلف را به سامانه ۱۵۱۲ اطلاع دهند تا کارشناسان و بازرسان دامپزشکی در اسرع وقت اقدام کنند.