مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی از برگزاری سمینار آموزشی و گردهمایی ویژه خانواده‌های تک‌فرزند و بی فرزند در ۲۸ دی‌ماه جاری خبر داد.

نفیسه نخعی  اظهار کرد: بر اساس بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی و قانون برنامه ششم توسعه، برنامه‌های آموزشی ویژه خانواده‌های تک‌فرزند و بی فرزند به همت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مرکز استان برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم تحکیم و تقویت بنیان خانواده، یادآور شد: با توجه به پویندگی، بالندگی و جوانی جمعیت کنونی کشور به عنوان یک فرصت و امتیاز و در راستای جبران کاهش نرخ رشد جمعیت و نرخ باروری در سال‌های گذشته و همچنین ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت توسط مقام معظم رهبری و تاکید بر نقش ایجابی عامل جمعیت در اقتدار ملی و پیشرفت کشور، این گردهمایی ویژه خانواده‌های تک‌فرزند و بی فرزند در ۲۸ دی‌ماه جاری با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: کاهش نامتعادل حجم جمعیت به سالمندی جمعیت کشور می‌تواند از مهم‌ترین عوامل موثر بر توقف توسعه اجتماعی و اقتصادی باشد چرا که با پیر شدن جمعیت، جمعیت شاغل و فعال جامعه کم و به جمعیت منفعل تبدیل خواهند شد و لازم است اقدامات پیشگیرانه و برنامه‌ریزی شده در تحولات و تناسبات جمعیتی صورت پذیرد.

نخعی یادآور شد: مشاوره رایگان ناباروری، زنان و مامایی و مشاوره رایگان روانشناسی(مهارت‌های زندگی و فرزندپروری) از برنامه‌های جانبی این سمینار است.