رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تعداد تخت‌های بیمارستانی فعال در استان از سال ۹۲ تا امسال از ۷۵۵ به هزار و ۲۰۸ تخت رسید و هنوز هم در حال افزایش است.

محمد دهقانی فیروزآبادی روز یکشنبه در آیین افتتاح ۶۴ پروژه بهداشتی و درمانی استان خراسان جنوبی که در یازدهمین پویش ملی”ره سلامت” با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد افزود: افزایش تخت‌های بیمارستانی و آی سی یو در این بحران کرونا به داد مردم رسید.

وی ادامه داد: امروز ۶۴ پروژه بهداشتی استان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان افتتاح شد که این پروژه‌ها هیچکدام متوقف نشده است.

وی گفت: ۲ اورژنس هوایی در بیرجند و طبس داریم که به دلیل مشکلات پهنه وسیعی را پوشش می‌دهند، همچنین ۷۹ پایگاه اورژانس داریم که در وسعت زیاد استان در حال خدمت‌رسانی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان ما، کیت تشخیصی «بی سی آر» ویروس کرونا را طراحی و تحویل اداره کل تجهیزات داده است که کار ارزشمندی است.

وی بیان کرد: تنها شهرستانی که ساختمان مناسبی برای بیمارستان نداریم زیرکوه است که اکنون در درمانگاه و با سه نفر متخصص خدمات ارائه می‌شود این شهرستان ۴۲ هزار نفر جمعیت دارد امیدواریم بیمارستان شهرستان مرزی زیرکوه ساخته شود.

دهقانی رتبه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند را علیرغم تمامی مشکلات، رتبه چهارم بین تمام دستگاه‌های اجرایی استان عنوان کرد و افزود: رتبه اول را در ارزیابی عملکرد دانشگاه شهید رجایی داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: علاوه بر پروژه‌های افتتاحی امروز، ۶۰ پروژه عمرانی با ۴۳ هزار متر مربع در دست اجرا داریم که بسیاری از این پروژه ها تا پایان دولت قابلیت بهره برداری را دارد.

دهقانی بیان کرد: امسال به لطف وزارت بهداشت موفق شدیم در دانشکده داروسازی از کنکور امسال ۲۵ دانشجو جذب کنیم، همچنین در طرح رتبه‌بندی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بعد از استان یزد رتبه کسب کرد.

وی با بیان اینکه ۱۲ مرکز جامع خدمت سلامت استان خدمات شبانه‌روزی ارائه می‌دهند یادآور شد: اعتبارات استانی با کمک استاندار و رییس سازمان برنامه و بودجه ۶۵ درصد افزایش یافته است و نیز آزمایشگاه ویروس‌شناسی استان به سرعت راه‌اندازی و کمک خوبی برای مهار کرونا داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: پروژه‌های افتتاحی عمرانی امروز، ۱۴ هزار و ۴۹۰ متر زیربنا با ارزش ۱۱۲ میلیارد تومان که ۱۰ میلیارد کمک خیرین بوده است.

وی بیان کرد: سه دستگاه سی تی اسکن به لطف وزارت بهداشت در یک سال گذشته طبس فردوس و نهبندان از این نعمت برخوردار شدند که بالاترین تکنولوژی روز دنیا را دارند، دچار مشکل تامین اکسیژن شده بودیم که خوشبختانه در ۲ شهرستان مشکل حل شد ولی هنوز برخی شهرستان‌های استان مشکل دارند.

دهقانی یادآور شد: هفت دستگاه آمبولانس جدید تحویل استان شده است، توسعه اوررژانس شفای بشرویه آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: سه پایگاه جامع سلامت در بیرجند و بشرویه افتتاح می‌شود، ۱۷ تخت ای سی یو در بیرجند و بشرویه اضافه شده است و تجهیزات رایگان نیز به ما تحویل داده شده است.

وی ضمن قدردانی از تمهیدات استاندار خراسان جنوبی برای مهار موج سوم کرونا در ستاد استانی گفت: با این تمهیدات موج سوم کرونا در استان شکسته شد که جای قدردانی از تمام دست اندرکاران را دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه شنبه وارد بیرجند شد و تا امروز در این استان حضور دارد.

در دومین روز سفر وزیر بهداشت به خراسان جنوبی، ۶۴ پروژه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در قالب یازدهمین آیین پویش ملی «ره سلامت» به صورت ویدئو کنفرانس در استان به بهره‌برداری رسید.

یک هزار و ۱۲۴ میلیارد و ۵۱۹ میلیون ریال برای اجرا و تکمیل ۶۴ پروژه حوزه سلامت خراسان جنوبی به متراژ ۱۴ هزار و ۵۹۰ متر مربع هزینه شده است.

در ادامه برنامه‌ها، وزیر بهداشت در جلسات ستاد استانی مدیریت کرونا و ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا شرکت می‌کند و بازدید از بیمارستان‌های بیرجند را در برنامه دارد.

پویش سراسری «ره سلامت» با شعار «تداوم توسعه همگام با مهار کرونا» هفته دولت امسال آغاز شد و تا اردیبهشت سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد یافت.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب این پویش، هزار و ۴۰۰ پروژه آموزشی، بهداشتی و درمانی در سراسر کشور افتتاح می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی را زیر پوشش دارد.