معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر امروز در آسایش و آرامش هستیم باید به دانشگاه دفاع مقدس نگاه کنیم چون ریشه همه نعمات ما در دفاع مقدس است.

ناصر خوش خبر روز چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه دادستان قدیم و جدید مرکز خراسان جنوبی که با حضور ویدئو کنفرانسی دادستان کل کشور برگزار شد افزود: امیدواریم فرهنگ دفاع مقدس را در زندگی خود و نسل جوان و نوجوان داشته باشیم چون راز موفقیت ما در چند ویژگی دفاع مقدس است که شامل تبعیت از ولایت و رهبری، انسجام و همدلی و استفاده از ظرفیت درون است.

وی بیان کرد: خدا را شاکریم که در یک استان امن و ولایی، دارای مردمی دوستدار رهبری و خادم ائمه اطهار (ع) هستیم و این مردم شایسته خدمت‌اند و همه مسوولان نیز با همدلی و هم‌افزایی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی و کشوری در خدمت مردم هستند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: در شرایط کرونایی و تحریم‌ها آنچه ما را از این وضعیت عبور می‌دهد همدلی و انسجام است و توکل بر خدا، بهره‌گیری از ظرفیت‌های درون کشور و محلی ما را از این پیچ خطرناک عبور داده و توطئه دشمنان را نقش برآب می‌کند.

وی افزود: تغییرات و جابه‌جایی‌ها ویژگی نظام دینی است و هر کسی در سنگری قرار گیرد باید به نحو احسن وظیفه خود را انجام دهد و با باور و اعتقاد به وظایف خود عمل کند.

خوش خبر اظهار داشت: خراسان جنوبی جمعیت شیعه و سنی دارد که در کنار هم در کمال احترام زندگی می‌کنند و برنامه‌های ما می‌تواند این مسیر را روشن کند.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند هم در این آیین گفت: در خراسان جنوبی تکریم ارباب رجوع از مهمترین برنامه‌های ماست و با همت همه همکاران قضایی به نحو احسن امور را مدیریت می‌کنیم.

حجت الاسلام علی نسایی زهان افزود: ارباب رجوع همان پدر و مادر و خواهر و برادر ماست و باید حرف ارباب رجوع شنیده شود زیرا اجرای عدالت از رهگذر خلق و خوی محمدی به نتیجه می‌رسد و مهرورزی نسبت به مردم یعنی حرف مردم را شنیدن و همین که به حرف مردم گوش دهیم، موجب تکریم ارباب رجوع است.

وی اظهار داشت: در تعالیم اسلامی نقش نظام قضایی به روح تشبیه شده چون همان طور که روح مایه آرامش است، نظام قضایی در هر جامعه نیز آسایش‌آور است و قاضی تزلزل را به ثبات مبدل می‌کند.

دادستان جدید بیرجند گفت: امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد که راه شهدا را ادامه دهیم چون ادامه راه شهدا در این مقطع حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: حمایت از گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار است چون یکی از مهمترین عوامل فساد در جوامع انجام نشدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر و بی‌تفاوتی نسبت به منکرات است.

حجت الاسلام نسایی اظهار داشت: از ظرفیت شوراهای حل اختلاف برای صلح و سازش استفاده می‌شود تا صلح  و سازش در استان بیشتر شود و نظارت بر زیرمجموعه صورت می‌گیرد.

وی توجه به ابعاد حقوق عامه و احیای آن را از دیگر دستور کارهای دادستانی مرکز استان اعلام کرد و گفت: مسوولانی که در مقطعی مسوولیتی داشته اما ترک فعل کرده‌اند باید پاسخگو باشند چون به واسطه ترک فعل آنها به جامه آسیب خورده و این کار موجب جلوگیری از ترک فعل خواهد شد.

وی گفت: با اشرار و هنجارشکنان اجتماعی برخورد قاطعانه می‌شود و این افراد نباید در جامعه و بین مردم احساس امنیت کنند.

در این آیین حجت الاسلام علی نسایی زهان به عنوان دادستان بیرجند معرفی و از خدمات سید حسین مقدسی دادستان عمومی و انقلاب سابق بیرجند تجلیل شد.

مقدسی به عنوان رییس دادگستری شهرستان بیرجند منصوب شد.