May 05,2024 | ۱۴۰۳/۰۲/۱۶

KHABARVAHONAR

اخبار ویژه
تبلیغات

برگزاری جلسه کمیته فنی قنوات کشور در خراسان جنوبی

برگزاری جلسه کمیته فنی قنوات کشور در خراسان جنوبی

شانزدهمین جلسه کمیته فنی قنوات کشور، با حضور نماینده ولی فقیه در سازمان، معاون دفتر امور آب کشاورزی معاونت آب و خاک وزارت جهاد و هیئت همراه و همچنین مدیران و مسئولین قنوات سازمان های جهاد کشاورزی ۱۱ استان کشور، در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی آغاز گردید. حجت الاسلام والمسلمین سجادی، مسئول […]

شانزدهمین جلسه کمیته فنی قنوات کشور، با حضور نماینده ولی فقیه در سازمان، معاون دفتر امور آب کشاورزی معاونت آب و خاک وزارت جهاد و هیئت همراه و همچنین مدیران و مسئولین قنوات سازمان های جهاد کشاورزی ۱۱ استان کشور، در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی آغاز گردید.

حجت الاسلام والمسلمین سجادی، مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان با اشاره به اینکه خراسان جنوبی استانی کم آب و کم باران است، گفت: با وجود اینکه این استان رودخانه دائمی یا حتی فصلی و همچنین دریاچه ندارد و بسیار کم باران است اما در بحث احیا و مرمت قنوات و همچنین استفاده از سیستم های نوین آبیاری، جزو استان های پیشتاز کشور می باشد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی نیز با اشاره به اینکه خراسان جنوبی دومین استان از لحاظ تعداد قنوات کشور می باشد، افزود: ۹۰ درصد چاه های کشاورزی استان مجهز به کنتور هوشمند و کنتور فهام می باشند.

محمدحسن غلامی با بیان اینکه ۳۵۰هزار حلقه چاه غیر مجاز از مجموع ۷۰۰هزار حلقه چاه در کشور وجود دارد، عنوان کرد: در استان خراسان جنوبی ۳۲۹۹ حلقه چاه مجاز داریم و تنها ۳۵۰ حلقه غیر مجاز می باشند که بیانگر نظارت دقیق و رعایت موضوع می باشد.

وی به رتبه پنجم استان در کشور برای سیستم های نوین آبیاری اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۹۷ تعداد ۳۰۴۹ رشته قنات احیا شده است که امیدواریم در سال جدید با اختصاص بودجه بیشتر بتوانیم سیر صعودی را در احیای قنوات طی کنیم.

معاون دفتر امور آب کشاورزی معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی بعنوان رییس جلسه کمیته فنی قنوات نیز گفت: ارتباط نزدیک و صمیمی بهره برداران وکشاورزان با مسئولین سازمانهای جهاد کشاورزی نشان از رضایت عملکرد این عزیزان با متولیان بخش کشاورزی علی الخصوص در حوزه آب و خاک و قنوات است.

کیامرث نظرپور با بیان اینکه مشکلات و کمبود نقدینگی پیمانکاران را از نزدیک درک میکنیم، افزود: تمام تلاش و توان خود را بکار میگیریم که بتوانیم بودجه مناسبی را برای دریافت و افزایش چند برابری اعتبارات انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه تمامی فعالیتهای همکاران در بحث قنوات ارزیابی می گردد، عنوان کرد: شاخص هایی از جمله میزان جذب اعتبارات یک استان، میزان مشارکت بهره برداران، عملکرد پیمانکاران و غیره، برای این ارزیابی ملاک قرار میگیرد.

نظر پور تشریح کرد: در این جلسه به مباحثی همچون حریم قانونی قنوات، استفاده از مشارکت زکات دهندگان برای احیای قنوات، بررسی پیشنهادات جلسه گذشته و مواردی از این قبیل خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است این کمیته در روزهای ۱۶ و ۱۷ تیرماه سال جاری تشکیل جلسه و از قنوات استان بازدید خواهند کرد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله