#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

رییس ستاد بازسازی عتبات و عالیات خراسان جنوبی گفت: تعهد خراسان جنوبی در ساخت صحن امام باقر(ع) در شهر کاظمین عراق در سال جاری، ۲۶ درصد محقق شده است.

 موسی جوینده شنبه‌شب در نشست ستاد اربعین خراسان جنوبی اظهار داشت: ۶ استان از جمله خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، قم، فارس و اصفهان، معین ساخت صحن امام باقر(ع) در شهر کاظمین که دبیرخانه آن در این استان مستقر است.

وی افزود: خراسان جنوبی از بین تمام این استان‌های معین بیشترین درصد تحقق تعهد را در زمینه ساخت این پروژه در سال جاری داشته است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی عنوان کرد: امسال به جهت نزدیکی سایت استقرار موکب‌های خراسان جنوبی به حرم مطهر امامین جوادین، این سایت از آب شرب باکیفیت و برق پایدار این حرم مطهر برخوردار خواهد شد.

جوینده بیان کرد: همچنین تلاش ما این است که فاضلاب سایت استقرار موکب‌های استان را نیز به حرم مطهر امامین جوادین متصل کنیم تا دغدغه‌ای در خصوص موضوع فاضلاب نداشته باشیم.

وی گفت: در بحث اربعین حسینی تاکنون اقدامات شایسته‌ای با همکاری دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته است و سه تیم در زمینه شبکه آب و فاضلاب، انتقال انبار و مباحث زیرساختی در حال فعالیت در سایت کاظمین هستند.

جوینده اظهار داشت: با توجه به گرمای هوا در این ایام تامین امکاناتی از جمله یخ‌ساز، سردخانه، پنکه مه پاش و نصب ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع تورهای سایبان برای جلوگیری از گرمازدگی زائران در سایت کاظمین و همچنین آرد مورد نیاز موکب‌های نانوایی در دستور کار است.

وی افزود: با توجه به اینکه زائران پاکستانی بعد از بازگشت از اربعین به زیارت آقا امام رضا(ع) می‌روند، در سال جاری ورود ۸۰ تا ۹۰ هزار زائر پاکستانی را در خراسان جنوبی خواهیم داشت که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان متولی خدمات‌رسانی به این زائرین است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: براساس ماده ۹۷ برنامه ششم توسعه، دولت مکلف به اختصاص بودجه برای اربعین و تامین نیازهای زائرین امام رضا(ع) است که درخواست ما این است که از این محل به ما کمک شود.

جوینده به ساخت زائرسرای محرومان خراسان جنوبی در مشهد مقدس اشاره کرد و افزود: تاکنون سه طبقه اجرای شده که عنایت ویژه در اختصاص بودجه نقدی را می‌طلبد تا بتوانیم فاز دوم که ۶ طبقه باقی مانده است را آغاز کنیم.