#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: تلاش های بی وقفه و بدون چشم داشت رسانه های استان، در توسعه ابعاد مختلف منطقه خصوصا مسائل فرهنگی، به عنوان عامل ترین موثر عمل کرده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، ناصر نبی زاده با بیان این که زندگی اجتماعی انسان بر اساس ارتباط شکل می‌گیرد، عنوان کرد: بدون ارتباط، هرگز فرهنگ پدیدار نمی‌شود و در جوامع امروزه، این رسانه های جمعی هستند که بار عظیم فرهنگ سازی را به دوش می کشند.

وی به فعالیت ۱۳۷ نشریه و پایگاه خبری، ۱۵ خبرگزاری و ۴۲ سرپرستی نشریات سراسری در استان اشاره کرد و گفت: نقش تعیین کننده و تاثیر رویکرد رسانه های محلی در فرآیند نوسازی و توسعه منطقه و حتی در سطح کلان تر، توسعه کشور، غیرقابل انکار است و خوشبختانه رسانه های خراسان جنوبی در این زمینه خوش درخشیدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاثیر رسانه های استان در مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی گردشگری و فرهنگی سخن گفت و ادامه داد: تلاش بی وقفه فعالان رسانه ای استان در زمان بیماری کرونا و انتشار بالغ بر ۳۳ هزار خبر، گزارش و محتوای آموزشی، تنها نمونه کوچکی از این فعالیت ها است که همچنان ادامه دارد.

نبی زاده به حضور پررنگ رسانه های استان در انتخابات ۱۴۰۰ نیز اشاره کرد و گفت: کسب رتبه اول مشارکت مردمی در انتخابات توسط مردم خراسان جنوبی، بی شک در کنار روحیه انقلابی و معنوی مردم، ماحصل تلاش رسانه ها بوده و قابل ستایش است.

وی با بیان این که فعالان عرصه خبر و رسانه استان در تمامی مراحل توسعه ای، با حساسیت و مسوولیت‌پذیری، همگام با مسئولان و همراه با مردم بودند، یادآور شد: دقت نظر،‌ توجه به مطالبات مردم، ازخودگذشتگی در بسیاری از مسائل و دغدغه‌های شخصی، از مهمترین ویژگی‌ها و رسالت‌های این خبرنگاران است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به پیشینه رسانه ای استان اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی مفتخر به این است که پروفسور معتمدنژاد، پدر علم ارتباطات ایران، زاده این خطه بوده و بیشترین نقش را در تدریس آکادمیک علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری ایفا کرده است.

به گفته نبی زاده امروز می توان آثار حضور این اندیشمند بزرگ را در نگرش فرهیختگان رسانه ای استان به وضوح مشاهده کرد و از دانش گسترده این عزیزان و تلاش آن ها برای مطالبه گری و فرهنگ سازی، خرسند بود.