#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از تهیه طرح مطالعات محتوایی موزه‌های خراسان جنوبی خبر داد.

هادی شاهوردی، شب گذشته در جلسه شورای راهبردی موزه‌های استان که با حضور کارشناسان عضو این شورای برگزار شد، گفت: طرح مطالعات محتوایی موزه‌های مردم‌شناسی طبس، فردوس، سرایان، نهبندان، قاین و موزه‌های مشاهیر و آب قاین تهیه شده است.

وی افزود: قرارداد مطالعاتی این طرح‌ها از چند ماه پیش برای بهسازی محتوای موزه‌های شهرستانی با مشاوران منعقد شده بود که در این جلسه با اتمام کارهای  مطالعاتی، این طرح‌ها به‌ نقد و بررسی کارشناسان عضو این شورای راهبردی گذاشته شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از اتفاقات مهمی که در حوزه موزه‌داری باید موردتوجه قرار گیرد، موضوع اجتماعی شدن موزه‌ها است وهمه افراد جامعه باید در امور موزه‌ها نقش داشته باشند چراکه موزه‌ها زمانی به‌عنوان نهاد اجتماعی نقش خود را ایفا می‌کنند که تمام مردم در این موضوع مشارکت داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه حفظ و معرفی هویت عاملی برای راه‌اندازی موزه است، افزود: جامعه باید  هویت خود را حفظ کند واین آغاز یک حرکت عمومی برای راه‌اندازی موزه‌ها است.

شاهوردی یادآور شد: با توجه به اینکه موزه‌ها نقش محوری در شناساندن تاریخ و فرهنگ هر منطقه برای گردشگران دارند، تلاش مابر افزایش موزه‌های تخصصی در سطح استان است