#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: باید حسب فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، با روحیه امیدبخشی و طبق رویکرد دولت، مسائل و مشکلات شرکت های دانش بنیان را حل کنیم.

جواد اشرفی،  در جلسه بررسی مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در حوزه غذا و دارو اظهار کرد: این جلسه در راستای اجرای پیگیری مصوبات جلسه قرارگاه حمایت و تسهیلگری از  تولید دانش بنیان با حضور مسئولین حوزه غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد.

، به گفته وی؛ با توجه به عنوان سال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌ آفرین، پیگیری این مهم به صورت جدی در دستور  کار حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی و به صورت تخصصی اداره کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری قرار دارد، لذا از همه شرکت های دانش بنیان تقاضا می شود به طور خاص جهت پیگیری مسایل خود مراجعه کنند.

اشرفی اظهار کرد: در فاز اول، همکاران ما در مراجعه به شرکت های دانش بنیان واقع در پارک علم و  فناوری، دانشگاه بیرجندد، دانشگاه صنعتی و… مسائل و مشکلات فعالان این حوزه را احصاء و دسته بندی نموده و پس از آن با حضور متولی تخصصی آن بخش این موضوعات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون استاندار تصریح کرد: در ادامه مسائل و مشکلات شرکت های دانش بنیان، در حوزه دستگاه های متولی صدور مجوز نظیر دانشگاه علوم پزشکی ،اداره کل صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی بررسی می شود که لازم است این مهم توسط اصحاب رسانه در بین شرکت های دانش بنیان آگاهی بخشی و اطلاع رسانی شود.

گفتنی است؛ در این جلسه مسائل و مشکلات شرکت های پویا سلولز گستر (مهتاب خراسان جنوبی)،صحرا پروتئین شرق، هسته فناور، زیست فناوران سلامت و پویایی فواد، شرکت کیمیاگران طب باستان، تیما زعفران و عرقیات ارسطو  مورد بررسی قرار گرفته و دستورات لازم در خصوص رفع مشکلات آن ها صادر شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور