استاندار خراسان جنوبی گفت: نباید ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات یا کمک به اربعین را اداری و شرطی کرد چون در این صورت از حالت خودجوش، مردمی، اخلاص و نگاه دینی، اعتقادی و ارزشی مردم خارج می‌شود.

 جواد قناعت در جلسه هیات امنای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان افزود: وظیفه ما تسریع، تسهیل و آماده کردن زمینه برای کمک به بازسازی و توسعه عتبات عالیات است.

وی تصریح کرد: نباید ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات را با اداره کل اشتباه گرفت بلکه کار در این حوزه توسط مردم به صورت خودجوش و کاملا خالصانه انجام می‌شود و نباید این موضوع مهم در بین مردم کمرنگ شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: این جلسات تشکیل شود یا نشود یا اینکه ما مسئولان باشیم یا نباشیم مردم استان به ستاد عتبات عالیات، اربعین، توسعه و بازسازی حرمین امامین و از این قبیل امور کمک می‌کنند.

وی از خراسان جنوبی به عنوان استانی دارای مردم متدین یاد کرد و گفت: براساس بررسی‌های دنیایی این استان درخصوص کمک به عتبات عالیات باید رتبه ۳۱ را داشته باشد در حالی که رتبه اول کشور را دارد و نشان دهنده تدین، دینداری، عشق، علاقه و ارادات مردم به اهل بیت عصمت و طهارت است.

برنامه‌های ستاد عتبات عالیات استان تصویب شد

قناعت اضافه کرد: برنامه‌های ۳۳ گانه ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان تهیه شد که در این جلسه تصویب و به عنوان برنامه کاری ستاد در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر لزوم انجام کار فرهنگی و پیوست رسانه‌ای در حوزه ستاد عتبات عالیات یادآور شد: اربعین مانور بزرگ شیعه است که سالانه حدود ۲۵ میلیون نفر در این مراسم شرکت می‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به این حرکت عظیم و سایر اقدامات در حوزه توسعه و بازسازی عتبات عالیات، استفاده فرهنگی برای ارزش‌های دینی و مذهبی در این زمینه باید مدنظر و توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به روستاهایی که در زمینه کمک به عتبات عالیات رتبه اول کشور و استان را کسب کرده‌اند، افزود: سال گذشته روستای مهمویی بیرجند در این زمینه رتبه اول کشور و استان را به خود اختصاص داد که به منظور قدردانی از مردم این روستا، با حضور در بین مردم مصوباتی برای کمک و توسعه روستا در دستور کار قرار می‌دهیم.

قناعت با اشاره به احداث زائرسرای خراسان جنوبی در مشهد مقدس گفت: این پروژه به عنوان یکی از نیازهای ضروری مردم استان از سال‌ها قبل در حال اجراست که امسال با قدرت و قوت بیشتری پیگیری و دنبال خواهد شد.

وی همچنین ضمن قدردانی از مردم استان برای خلق حماسه دیگری در راهپیمایی روز جهانی قدس افزود: براساس ارزیابی‌های انجام شده حضور پررنگ، معنادار و با بصیرت مردم در راهپیمایی روز قدس نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشت و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد پیروزی و موفقیت جبهه مقاومت، مردم مظلوم فلسطین و غزه و نابودی کامل رژیم صهیونیستی باشیم.

پروژه زائرسرای خراسان جنوبی شتاب می‌گیرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: زائرسرای خراسان جنوبی در هشت طبقه با پنج هزار و ۲۰۰ متر مربع زیربنا در حال احداث است که تاکنون تا چهار سقف احداث شده است.

علیرضا عباس‌زاده پیشرفت فیزیکی این پروژه در مشهد مقدس را ۲۵ درصد اعلام کرد و افزود: زمینه اسکان ۵۰۰ نفر زائر در این مجموعه فراهم می‌شود که کمک بزرگی به استان خواهد بود.

وی بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان ۱۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه مصوب شد همچنین از محل دیگری منابع مورد نیاز در حال تامین است و پروژه شتاب می‌گیرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سایت خراسان جنوبی در شهر کاظمین اظهار کرد: برای مراسم اربعین زیرساخت‌های مورد نیاز در سایت استان در حال پیگیری است که باید تامین شود.

وی عنوان کرد: تامین زیرساخت‌هایی از جمله آب، فاضلاب و برق از اهمیت زیادی برخوردار است و از آنجایی که روزی بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در این سایت حاضر می‌شوند باید امسال رفع مشکل شود.

عباس‌زاده یادآور شد: سال گذشته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر مسائل مربوط به بهداشت و درمان سایت به استان واگذار شد که خدمات مناسبت و در شان زائران نیز ارایه شد.

در این نشست از رئیس ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی توسط استاندار قدردانی شد.

همچنین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات از استاندار، قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان و معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی در راستای برگزاری ویژه برنامه “نشان ارادت” با اهدای لوح و قطعه سنگی از حرمین جوادین تقدیر کرد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور