نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: امام خمینی (ره) در شرایط قدرت فرعونی استبداد داخلی و استعمار خارجی قیام کردند زیرا به خدا ایمان داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه شنبه در دیدار فرمانده و اعضای هیات رئیسه تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: چنین شرایطی می توانست همه چیز را نابود کند و امام راحل در این راه بارها دستگیر و تبعید شدند اما لحظه ای نترسیدند.
وی گفت: امروز بعد از ۱۴۰۰ سال چه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی کسانی که جان دادند تا انقلاب پیروز شود و چه بعد از انقلاب، آنها که تا پای جان ایستادند تا انقلاب به راه خود ادامه دهد و چه امروز شما سربازان نظام در هر کجا که اقتضا کند در مقابل کفر و ستمگر می ایستید، آنچه شما را خوشحال می کند پیروزی حق بر باطل و آنچه شما را غمگین می کند ظلم ستمگر بر مظلوم است و این ویژگی شماست.
امام جمعه بیرجند افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در سنخ مالک اشترها و عمار یاسرها و دنباله رو آنها هستند که اجرای عدالت و مبارزه با ستمگر سرلوحه کار آنهاست.
وی اظهار داشت: موضوع شیعه با محب اهل بیت (ع) متفاوت است و تشیع به سنخیت نیاز دارد، کسی شیعه واقعی است که از سنخ حضرت علی (ع) باشد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی موضوع انسان شناسی و مکتب شناسی را مهم خواند و گفت: به اسم موحد انسان های زیادی در دنیا وجود دارد اما می بینیم که از توحید خبری نیست، همچنین به شیعه میلیون ها نفر هستند که خبری از تشیع واقعی ندارند.
وی افزود: انسان در درون خود جاذبه و انگیزه هایی دارد که تابلوی آن خوشحالی و غم است، انسانی که از سنخ انسان های مال پرست باشد حتی اگر پای منبر بنشیند باز هم مال پرست است و خوشحالی وی تنها در پول و شهرت نهفته است.
امام جمعه بیرجند گفت: ماهیت و هویت انسان را شادی و غم مشخص می کند و انسان هایی که خود را پیرو حضرت علی (ع) معرفی می کنند نیازمند یک علی شناس مثل مرحوم علامه امینی هستند.
وی بیان کرد: خوشحالی حضرت علی (ع) وقتی است که احساس کند آنچه را که خدا راضی است انجام شده و عامل خوشحالی شیعه اهل بیت وقتی است که عدالت اجرا شود.
وی گفت: بعضی افراد تصور می کنند، کسانی که اهل ایمان هستند هیچ مشکلی برایشان پیش نمی آید که اینگونه نیست و این افراد اگر سیل مشکلات بر آنها نازل شود، خم به ابرو نمی آورند زیرا به رضای خدا راضی هستند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله