مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: از محل تسهیلات تبصره ۱۶ سال ۱۴۰۱ تاکنون ۱۱ هزار و ۷۹۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به تعداد­ ۱۲ هزار و ۴۲۰ طرح پرداخت شده‌ است.

مجتبی شریعتی‌فر اظهار داشت: از محل اعتبارات جزء یک بند “ب” تبصره ۱۶ سال گذشته، پنج هزار و ۸۱۲ میلیارد ریال به خراسان جنوبی اختصاص یافته که بین نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و صندوق نوآوری و شکوفایی توزیع شده است.

وی افزود: پس از اتمام ابلاغ اعتبار تعداد ۶ هزار و ۶۹۶ طرح به مبلغ ۶ هزار و ۴۱۸ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شد که برای پنج هزار و ۳۲۶ طرح، پنج هزار و ۲۵ میلیارد ریال معادل ۷۸ درصد به متقاضیان پرداخت شده‌ است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: این طرح‌ها شامل چهار هزار و ۳۲۴ طرح به مبلغ سه هزار و ۸۷۵ میلیارد ریال معادل ۸۰ درصد توسط کمیته امداد، هزار و یک طرح به مبلغ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال معادل ۷۷ درصد توسط بهزیستی جذب شده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: توزیع اعتبارات صندوق نوآوری و شکوفایی توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری به صورت ملی توزیع شده است.

شریعتی‌فر افزود: از محل اعتبارات جزء ۲ بند “ب” تبصره ۱۶ سال ۱۴۰۱ نیز مبلغ ۱۲ هزار و ۸۳۸ میلیارد ریال به خراسان جنوبی تخصیص یافته که در ۱۷ بانک عامل و بین ۱۴ دستگاه اجرایی و نهادهای توسعه‌ای توزیع شد.

وی گفت: از این مبلغ هشت هزار و ۹۲۲ طرح با ۹ هزار و ۲۸۲ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی و تعداد هفت هزار و ۹۴ طرح به مبلغ ۶ هزار و ۷۶۸ میلیارد ریال معادل ۷۳ درصد موفق به جذب تسهیلات شده‌اند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: به جز بانک‌های رسالت و اقتصاد نوین که در استان عملکردی نداشتند همچنین بانک سامان که در خراسان جنوبی شعبه ندارد تمامی بانک‌های عامل در جزء ۲ بند “ب” تبصره ۱۶ سال ۱۴۰۱ در استان عملکرد و همکاری مناسبی در پرداخت تسهیلات داشته‌اند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ منجر به تثبیت و ایجاد هفت هزار و ۸۶۳ نفر اشتغال در استان شود که از این تعداد پنج هزار و ۵۰۴ نفر شغل جدید ایجاد و ۲ هزار و ۳۵۹ نفر شغل تثبیت خواهد شد.

شریعتی‌فر گفت: نظارت بر حسن هزینه‌کرد تسهیلات برای طرح‌های متقاضیان براساس شیوه‌نامه ابلاغی به صورت میدانی انجام خواهد شد و در صورت احراز انحراف طرح‌ها و تخلف از هزینه‌کرد که به تایید کمیته نظارت استان برسد، تسهیلات با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و حال شدن دیون تسهیلات و اخذ جریمه وجه التزام برگشت داده خواهد شد.