طبق اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، گرامیداشت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و سی و هفتمین سالگرد شهدای هفتم تیر در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.
 اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به مناسبت فرار سیدن هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و سالگرد شهادت شهدای هفتم تیر به شرح زیر است؛
از ششم لغایت دوازدهم تیرماه به عنوان «هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر امریکایی» نامگذاری گردیده است. اهم جنایات آمریکا و ایادی اش در این هفته عبارتند از: سوء‌قصد نافرجام به حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله العالی در ۶ تیرماه ۱۳۶۰ توسط گروهک تروریستی فرقان، بمب‌گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران در هفتم تیر ماه ۱۳۶۰ توسط سازمان منافقین و به شهادت رساندن آیت‌الله بهشتی و ۷۲ نفر از یاران ایشان، بمباران شیمیایی سردشت توسط هواپیماهای جنگی رژیم بعثی عراق در هشتم تیرماه سال ۱۳۶۶ که به شهادت ۱۱۰ نفر و مجروح شدن پنج هزار تن انجامید، به شهادت رساندن محمد کچویی؛ رئیس زندان اوین در هشتم تیر ۱۳۶۰ و همچنین به شهادت رساندن آیت‌الله صدوقی نماینده امام خمینی (ره) و امام جمعه یزد در ۱۱ تیرماه ۱۳۶۱ توسط اعضای گروهک تروریستی منافقین، شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی وینسنس در ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ که منجر به شهادت تمامی ۲۹۰ نفر مسافر و خدمه آن هواپیما (۶۶ کودک زیر ۱۳ سال، ۵۳ زن و ۴۶ تن از تبعه کشورهای خارجی) گردید.
به مناسبت این هفته به ویژه سی و هفتمین سالگرد فاجعه تروریستی هفتم ‌تیر و شهادت مظلومانه ۷۲ تن از یاران صدیق و وفادار امام راحل عظیم الشأن و انقلاب اسلامی، به قافله ‌سالاری سید شهیدان انقلاب؛ شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی (ره) ویژه مراسم بزرگداشتی در ایام این هفته با حضور پرشور مردم و خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران انقلاب اسلامی در سراسر استان برگزار خواهد شد.
ستاد «برگزاری هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر امریکایی» از عموم مردم شهید پرور و قدرشناس خراسان جنوبی دعوت می کند تا با حضور گسترده و پرشور خود، ضمن زنده نگه داشتن نام و یاد و خاطره شهدای گرانقدر هفتم‌تیر با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و شهیدان آن فاجعه تجدید میثاق کرده و باردیگر نقاب نفاق از چهره کریه المنظر امریکای جنایتکار برداشته و جنایات ضد حقوق بشری آن را بیش از پیش آشکار نمایند.
همچنین براساس این اطلاعیه، همزمان با هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و سالگرد شهادت شهدای هفتم، ویژه برنامه‌های مختلفی در سراسر استان برگزار می‌شود.
بر همین اساس ویژه برنامه گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد شهدای هفتم تیر از ۶ لغایت ۹ تیرماه جاری در شهرستان‌های بیرجند، درمیان، نهبندان،‌ سربیشه،‌ زیرکوه، ‌قاین،‌ سرایان،‌ بشرویه، فردوس، طبس و خوسف برگزار می شود.
مراسم محوری گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر در بیرجند ساعت ۱۰:۳۰ روز ۷ تیر ماه در مسجد امام حسین(ع) برگزار خواهد شد.
۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله