#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

طرح خواهرخواندگی شهرستان‌های فردوس و تربت حیدریه در نشست مشترک اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان فردوس و اعضای شورای اسلامی تربت حیدریه، مطرح و بررسی شد.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان فردوس گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده و لزوم همکاری و تعامل با شهرهای همجوار و استفاده از تجربیات آنها در زمینه گردشگری به‌منظور ترویج و توسعه گردشگری منطقه، جلسه‌ای با حضور فعالان گردشگری شهرستان، شورای اسلامی اسلامیه و اعضای شورای اسلامی شهرستان تربت حیدریه در مجموعه گردشگری تفریحی آبگرم معدنی فردوس برگزار و درخصوص نحوه همکاری و اجرای طرح خواهرخواندگی بحث و تبادل نظر شد.

به‌ گزارش روز دوشنبه روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی، روح‌الله صداقت طالبی افزود: از آنجایی که ۲ شهرستان فردوس و تربت حیدریه دارای منافع، خصوصیات و وجوه مشترک مانند سابقه تاریخی، محصولات استراتژیک، موسسات دانشگاهی یا جنبه‌های گردشگری هستند، اجرای طرح خواهرخواندگی از راهکارهای رشد و توسعه صنعت گردشگری منطقه است.

وی گفت: در آینده‌ نزدیک مسوولان و فعالان گردشگری شهرستان‌های فردوس و تربت حیدریه ضمن سفر به شهرهای مربوطه و آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، درخصوص نحوه همکاری و اجرای طرح خواهرخواندگی تصمیم‌گیری خواهند کرد.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان فردوس ادامه داد: با توجه به همجواری فردوس و تربت حیدریه و از طرفی قرار گرفتن در مسیر تردد زائران امام رضا (ع) و تردد بیش از ۱۰ میلیون مسافر و زائر از این مسیر؛ برنامه‌ریزی، معرفی ظرفیت‌های بالای آنها در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی و تلاش برای جذب و ماندگاری مسافران و زائران از مهمترین اهداف مشترک ۲ شهرستان است.

بنابر این گزارش اعضای شوراهای اسلامی تربت حیدریه و شهر اسلامیه نیز در این نشست به بیان امکانات و ظرفیت‌های توسعه منطقه پرداختند و خواستار ادامه روند همکاری مشترک تا تحقق اهداف مد نظر شدند.

همچنین اعضای شورای اسلامی تربت حیدریه از جاذبه‌های شاخص شهرستان فردوس بازدید کردند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان فردوس در ۲۰۰ کیلومتری شمال بیرجند است.

شهرستان تربت‌ حیدریه نیز در خراسان رضوی و ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است و هر ۲ شهرستان در مسیر تردد زائران امام رضا (ع) قرار دارند.