#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بر ایجاد جاذبه‌های مختلف گردشگری برای ماندگاری بیشتر مسافر در استان تاکید کرد و گفت: خراسان جنوبی علاوه بر ظرفیت‌های گردشگری غنی، در مسیر تردد زائران بارگاه مطهر امام رضا (ع) هم قرار دارد که باید از این فرصت بهترین استفاده را ببریم.

، جواد اشرفی در بازدید میدانی از دهکده گردشگری بادامشک (مجموعه گردشگری آبشار چهارده بیرجند) ضمن بررسی مسائل زیرساختی این مجموعه گردشگری اظهار داشت: تامین آب شرب منطقه به اعتبار ویژه نیاز دارد که با همکاری شرکت آب و فاضلاب و سرمایه‌گذار انجام خواهد شد و در صورت نیاز اعتباری، موضوع در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه تامین روشنایی و جاده دسترسی به منطقه را از محل اعتبارات استانی پیگیری خواهیم کرد گفت: تلاش ما این است که از محل اعتبارات کمک فنی و اعتباری یا تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه نیز در راستای ایجاد طرح‌های‌ توسعه‌ای به سرمایه‌گذار کمک کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ایده‌های توسعه‌ای در این منطقه گردشگری و تفریحی توسط سرمایه‌گذار مدنظر قرار گیرد افزود: لازم است مکمل‌های مختلف تفریحی و سیاحتی علاوه بر صرف نهار و صبحانه در این منطقه برای جذب گردشگران و شهروندان استان ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در زمینه معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان و مجموعه گردشگری آبشار چهارده بیش از گذشته تلاش شود، خواستار ایجاد زیرساخت‌های تفریحی و گردشگری در منطقه شد.

در این بازدید میدانی که با حضور جمعی از مدیران کل ستادی و استانی صورت گرفت، موارد زیرساختی این مجموعه گردشگری از جمله تامین آب شرب، ایجاد راه دسترسی، تامین روشنایی، ساخت پارکینگ و طرح‌های توسعه‌ای مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم توسط دستگاه‌های متولی ارایه شد.

مجموعه آبشارهای چهارده بیرجند از ۸۰ آبشار بزرگ و کوچک تشکیل شده که در مسیر کوهنوردی قله باقران قرار گرفته‌ و از جمله آبشارهای زیبای خراسان جنوبی است.

این مجموعه آبشارها منظره زیبایی را به وجود آورده و در کنار روستایی به همین نام واقع شده‌ است.

نوشته و خبر نگار : احمد کاشانی  دبیر سرویس گردشگری و میراث و ا.حسن پور