#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: آخرین مهلت تعیین تکلیف دستگاه‌‏های کارتخوان‏، پایان دی امسال است و بعد از آن دستگاه‌های کارتخوان بانکی یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی که متناظر با پرونده مالیاتی نباشند، غیرفعال خواهند شد.

هادی خانی روز چهارشنبه در نشست شورای دستگاه‌های اقتصادی استان خراسان جنوبی افزود: ساماندهی دستگاه‌ها و درگاه‌های پرداخت الکترونیک تکلیفی برای بانک مرکزی و نظام مالیاتی بوده که با همکاری سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی در حال انجام است.

وی گفت: تمامی فعالان اقتصادی دارای ابزار پرداخت‌های بانکی با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir برای ایجاد تناظر بین دستگاه‌های کارتخوان و پرونده مالیاتی حداکثر تا پایان دی ماه اقدام کنند.

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: تاکنون اطلاعات پذیرنده‌های بیش از ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه و ابزار پرداخت الکترونیکی در کشور از سوی بانک مرکزی به سازمان امور مالیاتی ارایه شده است.

وی افزود: هر دستگاه کارتخوان برای یک فعالیت اقتصادی مشخص استفاده می‌شود لذا ساماندهی این دستگاه‌ها منجر به لینک شدن فعالیت‌های اقتصادی با پرونده‌های مالیاتی می‌شود.

خانی با تاکید بر اینکه ساماندهی این دستگاه‌های پرداخت الکترونیکی نیازمند مشارکت مردم و فعالان اقتصادی است گفت: تاکنون چهار میلیون دستگاه توسط بانک مرکزی غیرفعال شده و این فرصت به مردم و فعالان اقتصادی داده شده که به صورت خوداظهاری دستگاه‌های پرداخت الکترونیکی، تعیین تکلیف شود.

وی اظهار داشت: تا پایان دی ماه این درگاه باز است و بعد از آن به سمتی حرکت خواهیم کرد دستگاه‌‎هایی که با نظام مالیاتی شناسه‌دار نشده‌اند به طور قطع غیرفعال خواهند شد.

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: ریسک‌محور شدن یا داده مبنایی در دستور کار است که نظام مالیاتی در مسیر هوشمندسازی گام به گام رو به جلو حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: مبارزه با فرارهای مالیاتی و شناسایی فعالان اقتصادی از دیگر برنامه‌های نظام مالیاتی است لذا در این راستا شناسایی براساس تحلیل‌های داده‌ای انجام می‌شود تا شاهد عدالت مالیاتی در کشور باشیم.

خانی با بیان اینکه نظام مالیاتی به دنبال آن است که کار مردم تسهیل شود گفت: افزایش رضایت مردم و حس رضایت از دیگر اهدافی است که در برنامه های خدمات الکترونیکی دنبال می‌شود.

وی افزود: مردم باید نسبت به مالیاتی که پرداخت می‌کنند قانع شوند لذا در راستای توسعه خدمات الکترونیک از ۱۳ دی امسال مالیات بر نقل و انتقال خودرو و موتورسیکلت‌ها با همکاری نیروی انتظامی در مرکز شماره‌گذاری پرداخت می‌شود.

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: از شنبه هفته جاری در استان سمنان این طرح به‌صورت پایلوت اجرایی می‌شود و نیاز به مراجعه مردم به ادارات مالیات نیست.

وی اظهار داشت: اگر به این اطمینان برسیم که زیرساخت‌های ۲ طرف پایدار و پاسخگو است در اولین زمان ممکن در سطح کشور این سامانه نهادینه خواهد شد.

خانی افزود: مالیات بر خانه‌های خالی، خانه‌ها و خودروهای لوکس از تکالیف مالیات در قانون  بودجه ۱۴۰۰ است که قانون شده یا در مسیر قانونی شدن است و هدف اصلی هم قبل از نگاه درآمدی، نگاه تنظیم‌گری بازار، مبارزه با سوداگری و اجرای عدالت اقتصادی و مالیاتی است.

وی با بیان اینکه نظام مالیاتی در مسیری قرار گرفته که انتظارات حاکمیت و مردم نسبت به گذشته زیاد شده است گفت: امید است به سمتی برویم که هماهنگی اقناعی داشته باشیم.

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه نظام مالیاتی کشور در دولت مردمی و انقلابی مسیر متفاوتی را نسبت به گذشته طی می‌کند افزود: از این رو مالیات می‌تواند نقش پررنگ‌تر در راستای درآمد پاک و در تنظیم‌گری اقتصاد و بازار داشته باشد.

وی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی به دنبال داده‌مبنا شدن است و باید به سمتی حرکت کنیم که تشخیص و محاسبه مالیات از سلیقه‌محوری، فردمحوری و ممیزمحوری به سمت داده‌محوری سوق داده شود.