#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی برای استقبال از مسافران نوروزی تاکید کرد و گفت: این تکلیف و وظیفه دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر است که شرایط ایمن و راحتی را برای مسافران فراهم کنند.

علیرضا عباس‌زاده  در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان افزود: به جهت مجاورت خراسان جنوبی با خراسان رضوی، زائران ثامن‌الحجج (ع) بخش عمده‌ای از مسافران را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی گفت: باید این فرصت‌ها برای ترغیب و جذب گردشگر به‌درستی معرفی شوند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ارزش افزوده بخش گردشگری کمتر از دیگر پیشران‌های توسعه‌ای نیست گفت: برای بهره‌برداری از همه ظرفیت‌های گردشگری استان، تدوین سند جامع توسعه گردشگری ضرورت دارد.

وی اظهار داشت: در این سند ضمن اشاره به وضعیت موجود، زیرساخت‌های مورد نیاز برای رسیدن به جایگاه مناسب‌تر نیز مورد تاکید قرار می‌گیرد.

عباس‌زاده با بیان اینکه تامین زیرساخت‌ها بر مبنای اطلاعات درج شده در سند جامع توسعه گردشگری استان از وظایف ما است خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اهداف این سند جامع، ایجاد انگیزه و ترغیب سرمایه‌گذاران به حضور در استان است.

وی افزود: زیرساخت‌هایی که مهیا می‌شود، شرایط را برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌سازند و در ادامه هم رقابت سرمایه‌گذاران، شرایط مناسبی را برای رفاه مردم و گردشگران فراهم می‌آورد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: همین زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی است که بر ترجیح مسافران و گردشگران در انتخاب استان برای مقصد سفر تاثیر می‌گذارد.

وی یادآور شد: هر مسافری که یک شب بیشتر در استان اقامت کند و با رضایت‌مندی از اینجا برود، آورده بیشتری برای ما به همراه دارد.

عباس‌زاده با یادآوری اینکه سفرهای نوروزی به تصمیمات ستاد ملی کرونا بستگی دارد گفت: بنا به پیش‌بینی‌ها، سفرهای نوروزی از ۲۰ اسفند شروع خواهد شد لذا تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان باید برای ارائه خدمات به مسافران از این تاریخ آمادگی لازم را داشته باشند.

وی بر ایجاد استراحتگاه‌های بین راهی در محورهای طولانی تاکید کرد و گفت: این استراحتگاه‌ها با خدماتی که به مسافران ارائه می‌کنند و به رفع خستگی رانندگان می‌انجامند، در کاهش آمار تصادفات جاده‌ای بسیار مؤثر هستند.

معاون استاندار خراسان جنوبی آشکارسازی علایم منصوب در طول محورها را ضروری خواند و اظهار داشت: عملیات آشکارسازی علایم و اصلاح خط‌کشی‌ها باید تا قبل از ۲۰ اسفند به اتمام برسد.

وی گفت: دستگاه‌های متولی نیز در تامین ارزاق عمومی، کالاهای اساسی و مواد غذایی سالم مورد نیاز مردم در این ایام جدیت بیشتری داشته باشند.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه بخش عمده گردشگران را اهالی استان تشکیل می‌دهند افزود: شرایط باید برای بازدید مردم از اماکن تاریخی و فضاهای تفریحی، تفرجی فراهم شود.

وی گفت: به جهت استقبال مردم از بند دره و بند امیرشاه، شهرداری بیرجند و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، لازم است در زمینه نظافت و ارائه خدمات در این دو حوزه همکاری داشته باشند.

وی طراحی اپلیکیشن به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری و اماکن خدماتی رفاهی استان و ارسال آن از طریق پیامک به تلفن همراه مسافران را نیز پیشنهاد داد.