طرح جامع پدافند غیرعامل خراسان جنوبی با حضور معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور در شورای پدافند غیرعامل این استان رونمایی شد.

ناصر خوش خبر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، امروز چهارشنبه ۵ خرداد در شورای پدافند غیرعامل استان گفت: پدافند غیرعامل در استان ما، مردم‌محور است، مسئولیت عام دارد و محدود به زمان نیست.

وی افزود: خراسان جنوبی، استانی با مردمان متدین، معتقد و متعهد به نظام جمهوری اسلامی است که به لحاظ غنای نیروی انسانی، جایگاه ویژه‌ای دارد و مردم این دیار در اجرایی کردن کارها و برنامه‌ها، نقشی کلیدی و محوری دارند.

معاون استاندار خراسان جنوبی سند جامع پدافند غیرعامل را نقشه راه خواند و گفت: مهم این است که برنامه‌های طراحی شده در این سند، عملیاتی شود.

وی افزود: پیام پدافند غیرعامل به ما می‌گوید با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که داریم، دچار اصل غافلگیری نشویم.

خوش خبر با اشاره به سرعت عمل استان در تدوین این سند گفت: تدوین سند جامع پدافند غیرعامل خراسان جنوبی به عنوان آخرین استان در کشور، اواسط سال ۹۸ کلید خورد و علیرغم همه مشکلات و محدودیت‌های ناشی از کرونا در سال ۹۹ به اتمام رسید.

وی به تهدیداتی اشاره کرد که استان را به جهت همجواری با مرز و قرار گرفتن در مسیر کریدورهای اصلی کشور، تحت الشعاع قرار می‌دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، دو مقوله پیش‌بینی و پیشگیری را کم‌هزینه‌ترین برخورد در مواجهه با تهدیدات عنوان کرد و گفت: ما با اشراف به محیط پیرامونی می‌توانیم هر تهدیدی را پیش‌بینی کرده و برای مقابله با آن آمادگی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: انسجام بین مدیران دستگاه‌های اجرایی از ویژگی‌های استان است که به تلاش بیشتر در راستای رفع مشکلات مردم انجامیده است.

سردار مهدی رحیمی، معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این نشست پدافند غیرعامل را مجموعه‌ای از اقدامات غیرمسلحانه خواند که کاهش آسیب‌پذیری، تسهیل مدیریت بحران، افزایش پایداری و بازدارندگی از خطر را به همراه دارد.

وی افزود: اقدامات خوبی در زمینه شناسایی تهدیدات و نقاط آسیب‌پذیر و دسته‌بندی سرمایه‌ها و توانمندی‌ها در حوزه پدافند غیرعامل کشور انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در هر استان ۱۶ کارگروه برای کنترل خطر و شناسایی تهدیدها فعال شده و فعالیت‌های خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است.