معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: اعتبارات توازن ملی برای این استان در سال جاری ۹۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

علی بهدانی در نشست خبری افزود: در زمینه اعتبارات هزینه‌ای اگر اعتبارات ابلاغی ابتدای امسال را با مدت مشابه پارسال مقایسه کنیم در مجموع ۵۵ درصد رشد دارد و در اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (هزینه‌های عمرانی) رشد ۲۵ درصدی، حوزه نفت ۲۳۰ درصد افزایش و در ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز حدود ۴۰ درصد افزایش را شاهد هستیم.

وی از محدودیت آغاز پروژه جدید در سال جاری خبر داد و گفت: ۱۰ درصد اعتبارات استان برای پروژه‌های جدید در نظر گرفته می‌شود و در اعتبارات پروژه‌های نیمه‌تمام راه‌های روستایی، خراسان جنوبی به دلیل وسعت و روستاهای زیاد در بخش راه‌های روستایی دارای پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی است.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی تصریح کرد: امسال اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام استان با پیشرفت فیزیکی بالا و دارای اعتبار در اولویت است.

وی ادامه داد: در پایان سال گذشته از سرجمع ردیف‌های مختلف اعتباری، در بخش عمرانی ۸۵۳ میلیارد تومان اعتبار به استان ابلاغ شد.

بهدانی با بیان اینکه تخصیص اعتبار در سال‌های اخیر تغییر کرده و در قالب اوراق و نقدی انجام می‌شود گفت: از این میزان ۴۹۰ میلیارد تومان معادل ۵۷.۵ درصد از محل‌های مختلف در زمینه اعتبارات عمرانی یا همان تملک دارایی سرمایه‌ای تحصیص یافت.

وی اظهار داشت: همچنین از نظر اعتبارات هزینه‌ای در پایان سال گذشته ۳۸۹ میلیارد تومان اعتبار از جمع ردیف‌های مختلف به استان ابلاغ شد که معادل ۹۹.۸۵ درصد تخصیص اعتبار به جز از یک ردیف و دستگاه، تخصیص سایر دستگاه‌ها کامل شد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: در این مدت افزایش حقوق کارمندان دولت را داشتیم که بار مالی حدود ۵۰ درصدی را ایجاد کرد و حدود ۶۸ میلیارد تومان بار مالی در استان بود که توانستیم با رایزنی‌های انجام شده اعتبار را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته مرخصی مالی و پاداش حدود ۷۵ نفر از کارمندانی که در سال ۹۸ بازنشسته شدند نیز انجام شد افزود: جزو معدود استان‌هایی هستیم که تا پایان سال ۹۸ هیچ گونه مانده پاداش و مرخصی در دستگاه‌های اجرایی که مشمول اعتبارات استانی هستند، نداریم.

بهدانی گفت: ۴۲۰ میلیارد تومان برای درآمدهای سال گذشته مصوب قانون بود که در پایان سال گذشته ۵۵۳ میلیارد تومان عملکرد دارایی‌های استان معادل ۱۳۳ درصد مازاد درآمد داشتیم.

وی با اشاره به وجود ۲ ظرفیت استان در سال ۹۹ گفت: یکی از این ظرفیت‌ها ایجاد تهاتر با بانک‌ها در مورد پیمانکارانی بود که بدهی داشتند و از این محل ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عملکرد خراسان جنوبی است.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی ادامه داد: در بحث اوراق و اسناد مالیاتی حدود ۹ میلیارد تومان عملکرد استان در این مدت بود که در مجموع اعتبار امسال در زمینه اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی سرمایه‌ای ابلاغ شد و منتظر دستورالعمل برای برگزاری جلسه و توزیع اعتبارات شهرستانی هستیم.

مدیر نظام فنی و اجرایی و دبیر شورای فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: امساب تلاش ما بر ساماندهی مجریان قنوات است تا کمک شود افرادی که در مرمت قنوات فعالیت دارند حمایت‌ شوند.

محسن عباسی ادامه داد: بیمه و صدور کارت پیمانکاری برای این افراد در دستور کار است و براساس سرشماری‌ها ما دومین استان به لحاظ تعداد قنوات هستیم.