#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی بر ساماندهی وضعیت نگهداری، واکسیناسیون و عقیم سازی سگ‌های بلاصاحب در استان تأکید کرد.

علیرضا عباس زاده، در کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان گفت: یکی از مشکلات اجتماعی و در عین حال مسئله بهداشتی و روانی موجود در جامعه امروز بحث کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان‌ها است.

وی افزود: در خراسان جنوبی بعد از سال ۹۷، امروز برای اولین بار کار گروه با حضور دستگاه‌های اجرایی متولی با هدف کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان تشکیل شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: چندماه پیش شاهد فوت پسر بچه‌ای در روستای امیرآباد بیرجند به خاطر حمله سگ‌های ولگرد بودیم.

عباس زاده افزود: موانعی در کنترل جمعیت این حیوانات وجود داشته است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری و اداره کل دامپزشکی استان رفع می‌شود.

وی گفت: هم اکنون دو مرکز نگهداری سگ‌های ولگرد در شهرستان بیرجند و قاین فعال است و مهم‌ترین مسئله این مراکز باید ساماندهی، جمع آوری و نگهداری این حیوانات باشد.

عباس زاده افزود: با برگزاری جلسات کارگروه استانی به صورت فصلی پیگیر مباحث مربوط به جمع آوری و کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب هستیم.

وی گفت: اکنون مهم‌ترین مسئله تأمین مایحتاج، واکسیناسیون، نگه داری و روش‌های علمی عقیم سازی رها سازی و معدوم سازی این حیوانات است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت:  آنچه برای کارگروه استانی و شهرستانی تکلیف شده است ابتدا جمع آوری حیوانات ناقل بیماری به انسان و نگهداری آن‌ها در مراکز و جداسازی حیوانات مفید از غیرمفید است.

عباس زاده افزود: حیوانات مفید در صورتی که مورد نیاز مردم برای نگهداری و کشاورزی هستند با ضوابط لازم در اختیارشان قرار داده شود.

معاون دادستان مرکز استان نیز گفت: به دنبال معدوم سازی سگ‌های ولگرد نیستیم، اما هر کدام از دستگاه های مسئول باید به وظایف خود در قبال جمع آوری و ساماندهی آن‌ها عمل کنند.

حیرانی یادآور شد: تا زمانی که جلسات کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان خروجی مناسبی نداشته باشد، نمی‌توان امیدوار به نتیجه بخش بودن اقدامات دستگاه‌ها و رفع نگرانی مردم شد.

انتهای پیام