معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز دشمن در قالب جنگ شناختی و رسانه‌ای به دنبال تغییر تفکر مردم در خصوص نظام جمهوری اسلامی ایران بوده اما کور خوانده است.

سید محمدرضا طالبی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در استان افزود: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های جنگ ترکیبی جنگ شناختی است که عرصه کارزار در این جنگ، تفکر مردم است.

وی با بیان اینکه دشمن در واقع شناخت انسان‌ها را مورد هدف قرار داده است، اظهار داشت: دشمنان نمی‌دانند این نظام و این درخت تنومند با خون هزاران شهید به ثمر رسیده است لذا به همین راحتی نابود نمی‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: انواع فتنه‌هایی که بر مردم کشور قالب می‌شود مانند کف روی آب اقیانوس است که تنها ناخالصی‌ها را از خالص جدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه حرکت تبیینی خنثی کننده توطئه دشمنان است، تصریح کرد: خداوند فرموده سرنوشت قومی را تغییر نمی‌دهم مگر خودشان بخواهند لذا برای حفظ و پاسداری از این نظام و انقلاب باید نهایت تلاش خود را داشته باشیم.

طالبی با تاکید بر اینکه هیچ نگرانی بابت این فتنه‌های دشمن نداریم، عنوان کرد: هیچکس جرات ندارد کوچکترین چشم‌داشتنی به نظام جمهوری اسلامی از لحاظ دفاعی داشته باشد، به لحاظ جنگ نرم نیز ناخالصی‌ها از خالص‌ها جدا می‌شوند.

وی بیان کرد: دفاع مقدس برکات و ثمرات خیلی ارزنده برای نظام و انقلاب داشته، دارد و خواهد داشت.

وی ادامه داد: جنگ و خونریزی در هر صورت در تمام دنیا، مذاهب و ادیان مذمت شده است اما دفاع از ناموس و ملت مقدس است که جنگ هشت سال دفاع مقدس ما هم همینطور بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: وقتی استکبار جهانی به سرکردگی رژیم صهیونیستی سعی کرد بماند، سیطره بر ایران اسلامی را ادامه داده و منابع غنی کشور را به غارت برده، در نتیجه بعد از اینکه حضرت امام(ره) دست رد به سینه آنها زد به این نتیجه رسیدند جایگاهی در ایران اسلامی ندارند.

وی ادامه داد: در این صورت دشمنان بر این برآمدند نظام را به هر نحوی شده به زعم باطل خودشان نابود کنند بنابراین جنگ سخت را شروع کردند.

طالبی تصریح کرد: در این مدت دشمنان دور تا دور ایران به‌ویژه مرزها را مدنظر قرار داده و همزمان ترورها را در دستور کار قرار دادند و بهترین و موثرترین افراد ما را که نقش موثری در پیروزی انقلاب داشتند را ترور کردند.

وی عنوان کرد: در این مدت گروههای متعددی توسط دشمن مسلح و ساماندهی شد که نقش نیابتی برای دشمن ایفا کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: دشمنان همزمان جنگ سخت را بر ما تحمیل کرده و ۸۵ کشور جهان را علیه ما کردند در حالیکه هنوز بسیج و سپاه تشکیل نشده بود، گروه های مردمی سازماندهی نشده و سلاح در اختیار نداشتیم.

وی گفت: در نهایت بعد از هشت سال مقاومت و دفاع، کشور را باز پس گرفتیم و در حالیکه داشت آبروی نظام استکبار و غرب می رفت، اعلام صلح کردند.

طالبی افزود: هر کدام از فتنه‌ها و جنگ‌هایی که دشمنان رقم زدند بدون شک در هر کشوری اجرا می‌شد در همان ابتدا آن کشور سقوط می‌کرد در حالیکه کشوری نوپا بودیم و پیروز شدیم.

وی بیان کرد: دشمنان در نهایت در اجلاس هامبورگ به این نتیجه رسیدند که نظام جمهوری اسلامی ۲ بال مهم دارد و تا زمانیکه این دو یعنی ولایت و مردم قیچی‌ نشود هیچ اقدام نخواهی توانست انجام دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: مردم اطاعت‌پذیری کامل و جامعی از ولایت داشتند و از طرفی مردم ایران مسلمان آزاده هستند که شهادت را سعادت می‌دانند لذا دشمن به این نتیجه رسیده بود تا زمانیکه فرهنگ شهادت در بین مردم رایج باشد هیچ اقدامی نمی توانند انجام دهند.

وی با بیان اینکه این عوامل سبب شد دشمن جنگ فرهنگی و جنگ نرم را در دستور کار قرار دهد تصریح کرد: در جنگ نرم دشمن به سختی قابل تشخیص است زیرا خاکریز و زمین ندارد در حالیکه در منزل ما نفوذ کرده است.

طالبی جنگ نرم را مشابه گیاهی دانست که متوجه رشد آن نمی‌شویم، یادآور شد: دشمنان در این عرصه به نتایجی رسیدند که در کف خیابان بعضاً مشاهده می‌کنیم.

فرمانده تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی هم گفت: افراد مختلفی در این دفاع مقدس نقش اساسی داشتند ولی آن چیزی که شاخصه عمده پیروزی جنگ ما بوده حضور مردم غیور بود.

سردار غلامعلی تناکی افزود: در دفاع مقدس و قبل از آن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با نقش بی‌بدیل مردم مواجه بودیم، مشکلات فراوانی توسط دشمن قبل از جنگ طراحی شده بود اما سه فاکتور مهم ولایت، مردم و قدرت توکل بر خداوند متعال سبب پیروزی ما شد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف ما تبیین و بازگویی حقایق دفاع مقدس است، اظهار داشت: دفاع مقدس پایه و اساسی بود که امنیت خود را مرهون تلاش‌ها، مجاهدت‌ها و خون شهیدان هستیم و باید این مجاهدت‌ را برای مردم بازگو کنیم.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور