– مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز باید دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه عدالت و مبارزه با فساد را که کم نیست، تبلیغ و تبیین کرد.

حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی روز چهارشنبه در مراسم محوری بزرگداشت ۲۲ بهمن که با جمعیت محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد افزود: مقام معظم رهبری با تفکر افرادی که می‌گویند همه دزد هستند، مقابله می‌کنند و می‌گویند هزاران مسول صادق امروز به انقلاب و نظام خدمت می‌کنند.

وی گفت: فساد اخلاقی، اقتصادی و سیاسی توده چرکین نظام و زلزله ویرانگر برای مشروعیت است که به نظامی همچون جمهوری اسلامی بسیار جدی‌تر و بنیادی‌تر از دیگر نظام‌ها ضربه می‌زند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: وسوسه مال و ریاست حتی در حکومت حضرت علی (ع) کسانی را لغزاند و این خطر در جمهوری اسلامی که روزی مسوولانش مسابقه زهد می‌دادند، بعید نیست اما نسبت فساد میان کارگزاران جمهوری اسلامی با نظام طاغوت بسی کمتر است.

وی افزود: آنچه غیرقابل قبول است و همه باید بدانند اینکه طهارت اقتصادی شرط مشروعیت همه مقامات جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام تویسرکانی گفت: همه باید بدانند که طهارت اقتصادی شرط مشروعیت است و همه از شیطان برحذر باشند و از لقمه حرام بگذرند، دستگاه‌های نظارتی نیز باید با حساسیت از تشکیل نطفه فساد جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: این مبارزه نیازمند حضور انسان‌هایی پاک با دل‌های نورانی است.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین افزود: انقلاب حقیقت نورانی است که انفجار نور بود و به راه خود ادامه می‌دهد و منتهی به ظهور خواهد شد که اگر خود را هماهنگ با ارزش‌ها نکنیم از قافله عقب می‌مانیم.

وی گفت: این انقلاب به حکومت جهانی حضرت حجت (عج) وصل و خون شهدا ضامن این انقلاب خواهد شد.

تویسرکانی اظهار داشت: باید به ۲۲ بهمن و انقلاب اسلامی ایران نگاه قرآنی داشت زیرا این انقلاب یک انقلاب سیاسی، مردمی و اجتماعی و خیزش عمومی نبود بلکه یک معجره الهی بود.

وی افزود: در طراحی و مهندسی پروردگار جهانیان، انقلاب اسلامی برای ظهور حضرت حجت (عج) دیده شده است.

وی گفت: انقلاب اسلامی حرکتی بود که پشتوانه مافوق بشری داشت و در دستگاه‌های محاسبه دوست و دشمن انقلاب نمی‌گنجید و هیچ کس باور نمی‌کرد که در ۲۲ بهمن پیروز شود.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک موجود زنده‌ و پدیده بی‌نظیر است و با صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری همه مدیران و مسوولان و مردم باید این بیانیه را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: در این بیانیه مطالب مهمی وجود دارد که براساس مستندات قرآنی است و مهمترین آن در ارتباط با چیستی انقلاب بحث می‌کند.

وی گفت: رهبر حکیم انقلاب در این بیانیه چیستی، چرایی و چگونگی انقلاب را تعریف می‌کنند.

حجت الاسلام تویسرکانی افزود: در چیستی انقلاب دشمنان آن را نمی‌فهمند به همین خاطر تصمیم‌گیری‌های آنها در ارتباط با موضوعات مختلف انقلاب، غلط است.

وی بیان کرد: دشمنان ما در جهل به سر می‌برند اما دوستان و یاران انقلاب غرق در این نعمت الهی هستند و مقام معظم رهبری ۱۵ ویژگی برای این پدیده در گام دوم انقلاب نام می‌برند.

وی ویژگی‌هایی شامل زنده و قابل انعطاف بودن، تصحیح خطاهای خود، دفاع از نظریه نظام انقلابی، پایبندی به اصول، حساسیت به مرزبندی، قدرتمند و مظلوم بودن، دفاع کننده پس از حمله دشمن، با صراحت و جوانمرد، با مروت، مقتدر و دامنه عمل جهانی و منطقه‌ای را از مهمترین صفات انقلاب در گام دوم یاد کرد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین افزود: تجدیدپذیر نبودن، از ارزش‌ها فاصله نگرفتن، ندیدن تضاد و ناسازگاری، عدم بی‌موالاتی، خونریز نبودن و در هیچ معرکه‌ای حتی با آمریکا و صدام گلوله اول را شلیک نکردن از دیگر ویژگی‌های سلبی انقلاب است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مظلوم است اظهار داشت: این انقلاب باید خوب به دنیا معرفی شود و یکی از مسائل این است که دوستان انقلاب مهارت معرفی نداشتند و دشمنان هم ساکت ننشسته بودند.

وی آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استدلال، عزت، عقلانیت و برادری را از مهمترین شعارهای انقلاب در گام دوم توصیف کرد و گفت: هرگز نمی‌توان مردمانی را تصور کرد که از این چشم‌اندازهای مبارک دلزده شوند.

حجت الاسلام تویسرکانی گفت: پس از انقلاب هرگاه دلزدگی پیش آمده از رویگردانی مسوولان از این ارزش‌های دینی بوده نه از پایبندی آنها لذا این انقلاب اسلامی است که متکی به فرد نیست و اگر همه ما از قطار انقلاب پیاده شویم انقلاب به حرکت خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: در ۴۲ سال گذشته هرکس به این انقلاب ضربه زده، دچار مشکل شده است.

قطعنامه سراسری یوم الله ۲۲ بهمن در این مراسم که نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار و جمعی از مسوولان استان نیز حضور داشتند، توسط یکی از دانشجویان قرائت شد.

مردم خراسان جنوبی همگام با سایر هموطنان امروز در حرکت خودرویی و موتوری ۲۲ بهمن را گرامی داشتند.