?معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی بر ضرورت رعایت حقوق اشخاص و پیمانکاران و نیز حقوق عمومی و بیت المال در قراردادهای عمرانی تأکید کرد.
عباس زاده با تأکید بر این مطلب در جلسه شورای فنی استان از درخواست پیمانکاران در جریان اجرای پیمان در رسیدگی به وضعیت تأمین منابع مالی گفت و خاطرنشان کرد : لازم است اشکال نحوه و تغییر شیوه تأمین منابع مالی پروژه ها به صورت نقدی و اسناد خزانه بررسی کارشناسی و تعیین تکلیف شود، به طوری که ضمن رعایت قوانین و ضوابط پیمان، حقی از بیت‌المال و یا اشخاص و پیمانکاران ضایع نشود.
?به گفته وی؛ تضییع حقوق چه از جانب بیت المال و چه از جانب پیمانکاران مردود بوده و محل اشکال است و باید با نگاه دقیق و نظر کارشناسی بررسی و تصمیم سازی شود.
?معاون عمرانی استاندار تصریح نمود: اعضای شورای فنی فارغ از مسئولیت اداری خود باید با بررسی دقیق و کارشناسی با در نظر گرفتن قوانین و ضوابط به عدالت رأی دهند، لذا در جایی که حق فردی ضایع می گردد از آن استیفا نموده و در جایی هم که بیت المال در حال تضییع است ، با آن برخورد شود.
?وی همچنین در ادامه بررسی دستورکار های جلسه تأکید کرد: ساختمان های اداری باید طوری طراحی و ساخته شود که ملاحظات پدافند غیر عامل در آن رعایت گردد.
?شایان ذکر است: در این جلسه درخواست های اداره کل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس در خصوص استخر حاجی آباد، انجمن پیمانکاران عمرانی درخصوص اختلاف شرکت جهان فولاد و اداره کل امور عشایری، شرکت تعاونی کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری مرتعداران و دامداران شهرستان قاینات درخصوص اختلاف با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص اختلاف نظر با شرکت آلیاژ پی شرق و سازمان بسیج سازندگی در خصوص واگذاری پروژه ها به صورت امانی و همچنین گزارش اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل میراث فرهگی، گردشگری و صنایع دستی درخصوص محل احداث موزه بزرگ استان مورد بررسی قرار گرفت.
?بررسی درخواست های اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درخصوص سنگ های مصرفی در پروژه های مرتبط و اداره کل حفاظت محیط زیست درخصوص اعمال بخشنامه های مرتبط با قرارداد به جلسه آتی موکول گردید.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور