معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: هزار و ۹۶۰ نفر از ایثارگران شاغل در استان مشمول قانون و تبدیل وضعیت شده‌اند که خوشحال کننده است.

 سید محمدرضا طالبی در جلسه تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: مدیران قوانین ابلاغی به دستگاه‌های اجرایی را مجدانه پیگیری کنند و نسبت به تبدیل وضعیت آن دسته از افرادی که هنوز پرونده نیمه تمام دارند، اقدام شود.

وی افزود: قانون براساس شرایط استانی قابل تغییر نیست لذا افرادی که برای یک پست سازمانی تبدیل وضعیت می‌شوند در صورتی که از امور محوله دستگاه اجرایی تمرد کنند جرم محسوب شده و باید در هیات تخلفات اداری رسیدگی شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: باید راهکارهای قانونی به نیروهای مشمول پیشنهاد شود تا بتوان پیگیری‌های لازم را انجام داد و بررسی میدانی در شهرستان‌ها نیز ضروری است که اگر فردی از این قانون بی اطلاع است بتواند از حق و حقوق خود دفاع کند.

وی افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون دشمن با روش‌های مختلف علیه ملت ایران وارد عمل شده تا به اصل نظام ضربه بزند و در این عرصه افرادی از جان مایه گذاشتند لذا بسیاری از فرزندان شهدا و ایثارگران نتوانستند حتی پدرانشان را ببینند و حسرت داشتن پشتیبان، سال‌ها به دل آنها مانده است.

طالبی گفت: برخی در این اتفاقات برادر از دست دادند و عده‌ای قسمتی از بدنشان را فدا کرده و جانباز شدند لذا هر اقدام و امتیازی که نظام برای این قشر از جامعه انجام دهد هنوز نتوانستیم دین شهدا بر گردن خود را ادا کنیم.

وی ادامه داد: اگر این جانفشانی‌ها نبود اکنون از لحاظ وضعیت دفاعی و نظامی در دنیا حرفی برای گفتن نداشتیم لذا قانونی که تصویب و ابلاغ شده برای تبدیل وضعیت ایثارگران لازم الاجرا است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی هم گفت: از ۶۱ دستگاه اجرایی استان ۸۰۸ پرونده ایثارگران شاغل ارسال شده است.

ابوالفضل نوفرستی افزود: ۷۵۳ نفر معادل ۷۷ درصد رسمی قطعی، ۱۴ نفر معادل ۲۳ درصد رسمی آزمایشی، ۱۳ نفر پیمانی و ۲۸ نفر دارای قرارداد کارگری دائم هستند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی به خاطر به‌روز نشدن ساختار وزارتخانه‌هایشان تاکنون آماری در سامانه ثبت نکردند اما تبدیل وضعیت داشته‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: هزار و ۲۰۴ نفر در دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۲۱ قانون تبدیل وضعیت ایثارگران بودند که در مجموع هزار و ۹۶۰ نفر تبدیل وضعیت شدند و از این تعداد ۷۲۴ نفر تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

مشکلات رانندگان استیجاری، لزوم تبدیل وضعیت نیروهای شرکت‌های فنی و پیمانکاری خدمت رسان با رای دیوان عدالت اداری، پیگیری برای مشمول شدن چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی از لحاظ عملیات‌‎های نامنظم و درج سوابق ایثاگران از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.