معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: رسانه‌ها باید برای آگاهی‌رسانی، ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و اطلاع‌رسانی برنامه‌های انتخابات به مردم، فعال‌تر از گذشته در سطح استان اقدام کنند.

“ناصر خوش خبر در سی و یکمین نشست شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی افزود: ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در راستای آگاهی‌بخشی، تکلیف رسانه‌های استان است.

وی تصریح کرد: سیاست ما در انتخابات ۱۴۰۰ ایجاد انسجام، تعامل و اتفاق نظر بین عوامل اجرایی و بازرسی و همه افرادی است که در این زمینه فعالیت می‌کنند.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: تکلیف همه ما این است که حول محور قانون‌مداری و رعایت اصل بی‌طرفی گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه با تحقق این هدف، امنیت و سلامت انتخابات را ارتقا خواهیم بخشید افزود: باید از همه ظرفیت‌ها در راستای برگزاری انتخاباتی پرشکوه در استان استفاده کنیم.

خوش خبر تاکید کرد: در این راستا کلیدی‌ترین نقش را شورای اطلاع‌رسانی استان در زمینه تنویر افکار عمومی و آگاهی‌بخشی برعهده دارد و ما باید علاوه بر صیانت از آرای مردم، این باور را نیز ایجاد کنیم که رای آنان در آینده کشور تاثیر فراوانی دارد.

وی گفت: ما باور داریم انتخابات مظهر مردم‌سالاری دینی است و استفاده از توان نخبگان را در جامعه عینیت می‌بخشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات با وجود کرونا تجربه جدیدی است ادامه داد: هرچند انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز در این شرایط برگزار شد اما برای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهری و روستایی، مجرب‌تر عمل خواهیم کرد.

وی گفت: اکنون که مردم و نامزدها تنور انتخاباتی را گرم می‌کنند، باید نگاه مشترک تبعیت از قانون را در خود تقویت کرده و اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند.

رییس شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: افراد باید با تکیه بر توانمندی‌ها، از تخریب و سیاه‌نمایی پرهیز کنند تا سلامت انتخابات تضمین شود.

وی افزود: اگر فردی بخواهد منافع شخصی و جناحی را به گونه‌ای دنبال کند که موجب تخریب منافع ملی شود، دستگاه‌های قضایی و بازرسی بدون مماشات ورود کرده و فرد خاطی را به مراجع قانونی خواهند سپرد.

خوش خبر گفت: براساس تصمیمات ستاد ملی کرونا، الزاماتی برای تبلیغات انتخاباتی تعیین شده تا علاوه بر کاهش تجمعات، شاهد حضور مردم در فضاهای باز باشیم.

وی بیان کرد: طبق محدودیت‌های اعلام شده، در مناطق قرمز حداکثر ۱۵ نفر، در مناطق نارنجی ۲۰ نفر و در مناطق زرد ۳۰ نفر اجازه حضور در فضاهای بسته را دارند.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: در محیط‌های روباز نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده از ۳۰ درصد ظرفیت فضا امکان‌پذیر است.

وی به برگزاری الکترونیکی انتخابات شورای اسلامی شهر بیرجند اشاره کرد و افزود: ۱۱۵ شعبه برای بیرجند پیش‌بینی شده و الزامات لازم برای برگزاری در حال تهیه است که برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط نیز برای متولیان و مسوولان پیش‌بینی شده است.

خوش خبر خاطرنشان کرد: آگاهی‌رسانی به مردم برای نحوه رای دادن از طریق محتواهای تولیدی در رسانه ملی، خبرگزاری‌ها و فضاهای مجازی انجام می‌شود.

وی گفت: باید از همه ظرفیت‌های موجود برای تشویق مردم به حضور در انتخابات و ایجاد اطمینان خاطر از سلامت شعب اخذ رای استفاده شود و با توجه به شرایط کرونایی، ساعت رای‌گیری تا ۲ بامداد خواهد بود.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سید ابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رییسی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلی‌زاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.