معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر به گفته وزیر جهاد کشاورزی از نظر کشت‌های گلخانه‌ای در استان عقب هستیم که برای توسعه نهضت گلخانه‌ نیاز به همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی داریم.

مشیرالحق عابدی سه‌شنبه شب در نشست ستاد گلخانه‌ای استان که با حضور مجری ملی طرح توسعه گلخانه‌های کشور برگزار شد افزود: تفاهم‌نامه توسعه کشت‌های گلخانه‌ای ۱۵ مهرماه گذشته در همایش ملی روز روستا و عشایر بین استانداری و شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور امضا شد.

وی گفت: در قالب این تفاهم‌نامه یک هزار هکتار کشت گلخانه‌ای با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومان در استان انجام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: از مجموع هزار هکتار، احداث ۷۰۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای، ۱۵۰ هکتار مجتمع بارگاه زرشک، ۱۰۰ هکتار مجتمع دامی و ۵۰ هکتار شهرک شیلات در استان هدف‌گذاری شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر همکاری و هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در خصوص ثبت‌نام متقاضیان کشت گلخانه‌ای ایجاد شده است و تمام مدیران پای کار هستند.

عابدی گفت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای با همت و کار جهادی و راهنمایی و آموزش متقاضیان از اوجب واجبات است اما باید زیرساخت‌های مورد نیاز باید اصولی باشد.

وی با بیان اینکه اولویت برنامه‌های خراسان جنوبی در بحث آب و انرژی است افزود: احداث و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای بایستی بر اساس تکنولوژی‌های روز و با لحاظ صرفه‌جویی در مصرف انرژی و آب باشد.