#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از مطالبات جدی در خراسان جنوبی  جلوگیری از خام‌فروشی محصولات معدنی و کشاورزی است که گروه‌های مرجع و مردم از آن رنج می‌برند.

جواد قناعت روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید فروسیلیس در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند که همزمان با دومین روز دهه فجر برگزار شد افزود: گروه‌های مرجع در استان و مردم همیشه درخواست دارند که از این خام‌فروشی جلوگیری و تولیدات تبدیل به احسن و فرآوری شود.

وی تصریح کرد: بنابراین خواسته همه ما این است که محصولات، قبل از فرآوری و ایجاد ارزش افزوده از استان خارج نشوند.

استاندار خراسان جنوبی جذب سرمایه‌گذاری را لازمه تحقق این خواسته عنوان کرد و گفت: امروز شاهد اجرایی شدن اولین پروژه تولید فروسیلیس شرق کشور در خراسان جنوبی هستیم و ما مدیران استانی تمام قد در خدمت این سرمایه‌گذار خواهیم بود.

وی اظهار داشت: مدیران استان دقت کنند که این موضوع از مطالبات استان است و دیگران و آیندگان که برای سرمایه‌گذاری و فرآوری حضور خواهند یافت، چشم آنها به این پروژه خواهد بود.

قناعت گفت: همه باید کمک کنیم در این مسیر مانع ایجاد نشود یا موانع سرمایه‌گذاری را برداریم که در بازه زمانی مقرر و حتی زودتر از آن شاهد افتتاح پروژه باشیم تا بقیه هم تشویق شوند و سرمایه‌گذاری را جدی‌تر بگیرند.

عملیات اجرایی نخستین کارخانه تولید فروسیلیس شرق کشور به همت بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی در دومین روز دهه فجر آغاز شد.

رییس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: پروژه احداث کارخانه تولید فروسیلیس شرق کشور با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود.

مرتضی صفدری‌زاده افزود: مدت اجرای این پروژه ۲۴ ماه تعیین شده و تولید اولیه آن ۱۲۰ هزار تن فروسیلیس در سال است.

وی گفت: این کارخانه که به همت بخش خصوصی احداث می‌شود، زمینه اشتغال ۱۲۰ نفر را در فاز اول و ۱۸۰ نفر را تا پایان کار فراهم خواهد کرد.

همچنین امروز عملیات اجرایی پست برق منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان آغاز شد.

این پست برق با مشارکت ۴۰ درصدی دولت و ۶۰ درصدی بخش خصوصی (منطقه ویژه اقتصادی بیرجند) اجرا می‌شود.

اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای این پروژه که در راستای تقویت شبکه برق منطقه ویژه اقتصادی اجرا می‌شود، ۱۳۰ میلیارد تومان است.

نصب ۲ دستگاه فیدر ۱۳۲ کیلو ولت در زمینی به مساحت ۱۴ هزار و ۴۰۰ مترمربع و اجرای ۲۰ کیلومتر خط انتقال از جمله اقداماتی است که در این پروژه انجام خواهد شد.