رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: حدود ۶۰ درصد ناوگان تاکسیرانی شهر بیرجند فرسوده است و طرح جدید نوسازی خودروهای فرسوده فرصت مناسبی برای فعالان این بخش محسوب می‌شود.

سید محمود حسینی  افزود: در حال حاضر ۷۰۹ دستگاه تاکسی درون شهری در بیرجند فعال است و میانگین عمر ناوگان تاکسیرانی به ۱۴ سال رسیده است.

وی گفت: ثبت‌نام در طرح «کلید به کلید» نوسازی ناوگان تاکسیرانی برای مالکان تاکسی‌های فرسوده مدل ۱۳۹۱ به قبل آغاز شد و در این طرح خودرو سمند سورن پلاس پایه گازسوز با استاندارد آلایندگی یورو پنج جایگزین تاکسی فرسوده خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند ادامه داد: خودرو سمند سورن پلاس به قیمت روز در نمایندگی (حدود ۳۵۰ میلیون تومان) و ارزش لاشه تاکسی فرسوده براساس نوع خودرو فرسوده تحویلی به مرکز اسقاط از ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان خواهد بود.

وی گفت: شهردار بیرجند برای نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی پیگیری‌های متعددی داشته و تاکید بر ارایه خدمات مطلوب به مسافران است.

حسینی عنوان کرد: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده با کمیته امداد امام خمینی (ره) تعداد ۸۴ فقره تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی با بهره کم برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی بیرجند اختصاص یافته که در مرحله اول ۳۰ نفر از مالکان تاکسی فرسوده جزء دهک‌های پایین جامعه از طریق کمیته امداد به بانک معرفی شده‌اند و فرایند نوسازی تاکسی فرسوده آنان در حال انجام است.

وی افزود: متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۲۳۳۸۰۳۴ تماس بگیرند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند سرانه مسافر هر دستگاه تاکسی را به طور متوسط ۳۵ تا ۴۵ نفر در روز اعلام کرد و گفت: نرخ کرایه تاکسی از ابتدای امسال در شهر بیرجند ۴۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور