مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ۵۰۰ بسته معیشتی در اجرای طرح “قرار دوازدهم” به مناسبت ماه رمضان و سال نو از محل موقوفه آبلوله بیرجند بین نیازمندان توزیع شد.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور  در مراسم توزیع بسته‌های معیشتی در محل آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) بیرجند افزود: این بسته‌ها به ارزش پنج میلیارد ریال همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) توزیع شده و هر بسته معیشتی شامل اقلامی مانند برنج، چای، قند، پنیر، روغن، ماکارانی و رب گوجه فرنگی است.

وی گفت: همچنین تعداد ۷۰۰ دست پوشاک از محل کمک خیرین به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه مرکز افق با هدف مدیریت و جهت دهی به نیات اجتماعی راه اندازی شده است ادامه داد: این مرکز در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به منظور جذب مساعدت‌های خیران همچنین شناسایی افراد بی بضاعت و ارائه خدمات به آنان با رعایت کرامت انسانی فعالیت می کند.

فرماندار بیرجند هم با اشاره به اینکه دستگیری از مستمندان در ماه رمضان توصیه شده است گفت: توزیع بسته‌های غذایی و افطاری ساده با الهام از سیره اهل بیت (ع) انجام می‌شود و سازمان اوقاف و امور خیریه در این کار خیر پیش قدم بوده است.

علی فاضلی فرد درباره شعار سال جدید با عنوان “جهش تولید با مشارکت مردم” بیان کرد: دهه ۹۰ کاری برای اقتصاد مردم انجام نشد و جبران این عقب ماندگی جز با جهش اتفاق نمی‌افتد لذا شعار امسال بسیار هوشمندانه انتخاب شده است.

وی افزود: اگر مردم پای کار نیایند این شعار و جهش تولید محقق نخواهد شد و در دوران جنگ تحمیلی که دنیا علیه ایران بود مردم پای کار آمدند و با حضور خود این معادله را به نفع نظام جمهوری اسلامی ختم به خیر کردند.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه دشمن ستون فقرات نظام جمهوری اسلامی را از مسیر جنگ اقتصادی هدف گرفته است گفت: مسیر اقتصادی تنها مسیری است که می تواند به ما آسیب بزند و با حضور مردم این مشکل حل خواهد شد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور