#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: در پی حادثه دلخراش فوت کودک ۴.۵ ساله، برخی مسایل و مشکلات روستای امیرآباد بیرجند جنبه اورژانسی دارد که باید در اولین فرصت برنامه‌ریزی و اجرایی شود.

جواد قناعت در نشست فوق العاده بررسی مسایل و مشکلات روستای امیرآباد که در دفتر استاندار برگزار شد، افزود: افکار عمومی منتظر اقدامات مسوولان برای رفع این گونه مشکلات در بازه زمانی کوتاه هستند و مدیران باید با آستانه تحمل بالا مسایل را پیگیری کنند زیرا این موضوعات در شأن استان نیست.

وی مسئولیت پیگیری روند رفع مشکلات امیرآباد را به فرماندار بیرجند با پشتیبانی معاونت عمرانی استانداری محول کرد و گفت: ساماندهی سگ‌های ولگرد، اجرای دیوار ساحلی رودخانه، روشنایی معابر و احداث پل امیرآباد باید در اولویت مسایل عمرانی قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اگر بسیاری از این موارد قبلا مورد توجه قرار می‌گرفت شاید الان شاهد این حادثه تلخ نبودیم.

وی گفت: فرمانداری بیرجند مشکل سگ‌های ولگرد را در روستاهای اقماری شهرستان با جدیت پیگیری کند و این موضوع سریعا توسط متولیان امر ساماندهی شود.

قناعت تصریح کرد: حادثه امیرآباد واقعا قابل تامل و مصیبت وارده وسیع است اما در این میان همکاری خانواده برای جلوگیری از سوء‌استفاده معاندان قابل تقدیر است.

وی افزود: مشکلاتی از این دست باید به‌صورت جهادی مورد توجه مدیران و متولیان قرار گیرد تا دوباره شاهد این گونه حوادث نباشیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ۸۰ درصد روشنایی مورد نیاز این منطقه تامین شده و بخشی که روی زمین مانده است باید با اولویت تامین شود.

وی اظهار داشت: تامین روشنایی رودخانه امیرآباد حدود یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که طبق هماهنگی صورت گرفته، با اصلاحیه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بیرجند این اعتبار از محل طرح هادی در اختیار شرکت توزیع برق قرار می‌گیرد.

قناعت افزود: شرکت توزیع نیروی برق از روز دوشنبه عملیات اجرایی این پروژه را آغاز می‌کند و این پروژه باید تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه اجرای دیوار ساحلی برای سه هزار و ۴۰۰ متر از رودخانه امیرآباد اهمیت ویژه‌ای دارد گفت: طبق برآورد صورت گرفته، این پروژه  ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که مقرر شد از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری، اعتبارات ملی بنیاد مسکن و اعتبارات استانی، تامین شود و عملیات اجرایی آن از لایروبی کف رودخانه تا تاسیس دیوار ساحلی از روز دوشنبه توسط شرکت آب منطقه‌ای و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شود.

استاندار خراسان جنوبی ساخت پل رودخانه امیرآباد را از دیگر اولویت‌های برنامه‌های عمرانی در این منطقه عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی این پل نیز به‌زودی برنامه ریزی و اجرایی خواهد شد.

سه‌شنبه هفتم دی ماه جاری یاسین ۴.۵ ساله در اثر حادثه حمله و گازگرفتگی سگ ولگرد در روستای امیرآباد بیرجند فوت کرد.