#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: شبکه تبلیغ و مبلغان باید متناسب با آسیب‌ها، ناهنجاری‌ها و کجروی‌های موجود در کشور و استان فعالیت کرده و بازخوردهای آن نیز مشخص شود.

 جواد قناعت روز شنبه در نشست مدیران ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان ضمن گرامیداشت روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی و هفته قوه قضائیه، افزود: از ابتدای انقلاب هجمه دشمن در حوزه اطلاع‌رسانی و مدیریت فضاهای سیاسی و روانی یکی از موضوعات جدی کشور بوده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر نیز اطلاع‌رسانی در فضای مجازی که در واقع فضای حقیقی جامعه است مدنظر قرار گرفته و این مسئولیت مبلغان و شبکه‌های تبلیغ را بیشتر می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: افرادی که در خط مقدم تبلیغ فعالیت می‌کنند وظیفه بسیار سنگینی به عهده دارند، چرا که باید با کمترین تجهیزات و امکانات و با وجود کمبودهای مالی و اعتباری، رسالت دینی و انقلابی خود را در امر رسانه و تبلیغ انجام دهند.

وی از تبلیغ به عنوان یک فن و هنر یاد کرد و گفت: این فنر و هنر نیاز به تعلیم و فراگیری دارد و باید روز به‌روز ضرورت‌ها و لوازم مورد نیاز آن برای مبلغان فراهم شود.

قناعت با تاکید بر اینکه باید به سمت فضای مجازی جریان‌ساز برویم، اظهار داشت: جریان‌سازی مشابه کاری که غربی‌ها انجام می‌دهند، چراکه از ۳۰۰ شبکه ماهواره‌ای ۱۱۶ شبکه فارسی زبان بوده و بر علیه کشور و برای سست کردن اعتقادات مردم و ناامید کردن آنها، فعالیت دارند.

وی تاکید کرد: کار تبلیغی برای مقابله با کج رفتاری‌ها و آسیب‌ها، باید یک مبارزه تمام عیار باشد چراکه بر خلاف جنگ‌های سخت تسلیحاتی، این جنگ بسیار نرم و ظریف بوده و از ابزارهای آن شیوه بیان، تشخیص مخاطب و زبان نرم است.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: هر کاری دانش و فنی دارد و برای گروه‌های تبلیغی هم باید زمینه دانش با تجهیز به اطلاعات و دانش روز فراهم شود.

وی با بیان اینکه مهمترین اصل در تبلیغ، شناخت ذائقه نسل جدید است، عنوان کرد: گاهی ممکن است به ویژه نسل جوان به غنای مطالب ارائه شده توجهی نداشته باشند بلکه شیک بودن مطلب، ادبیات، واژگان و نحوه بیان مطالب برای آنها اهمیت داشته باشد.

قناعت گفت: با توجه به تلاش شبکه‌های معاند و تکفیری بر علیه کشور، نظام و انقلاب اسلامی و ایجاد شبهه برای سست کردن اعتقادات مردمی، باید پاسخ‌های ما متناسب و قوی و همراه با استدلال باشد.

وی با اشاره به توصیه‌های هفت‌گانه مقام معظم رهبری برای هوشمندی در مقابله با ترفندهای دشمن، اظهار داشت: یکی از این توصیه‌ها این است که« نگذارید از انقلاب شما هویت‌زدایی شود»، هویت انقلاب ما اسلامی بودن، مردمی بودن، ساده زیستی، عدالت در توزیع منابع، آموزه‌های دینی و اسلام ناب، و از این قبیل است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: دشمن، اسلامی بودن انقلاب اسلامی را هدف قرار داده و با اقداماتی که انجام می‌دهد، آرام آرام در حال هویت‌زدایی است لذا برنامه‌های تبلیغی باید پیوست فرهنگی داشته باشند.

وی توجه به دروغ و جنگ روانی دشمن را توصیه بعدی مقام معظم رهبری دانست و افزود: دشمن به دنبال بزرگ نشان دادن مشکلات و سانسور کردن موفقیت‌های ما است.

قناعت ادامه داد: لذا در عصری که محرمانگی جایگاهی ندارد و همه چیز شفاف است وظیفه ما این است که به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، جهاد تبیین را یک فریضه بدانیم و با ارائه دستاوردهای نظام، دروغ‌ها را افشا کنیم.

وی با اشاره به عبارت مقام معظم رهبری با عنوان «نگذارید وانمود کنند کشور به بن بست رسیده است»، بیان کرد: یکی از مواردی که دشمن تبلیغ می‌کند، این است که نظام به بن‌بست رسیده و مردم از آن ناامید شده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بر خلاف آنچه ترویج می‌شود، ایران اسلامی به عنوان بهترین کشور با مردمانی اصیل و انقلابی، هر روز مقتدرانه رو به جلو در حال حرکت و پیشرفت است.

وی تأکید کرد: از لحاظ رسانه بدون تعارف دشمن از ما قوی‌تر است و گروه‌های مبلغ در انعکاس این توفیقات، وظیفه‌ای بسیار سنگین به عهده دارند.

قناعت در ادامه ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده برای برگزاری اجتماع مردمی «سلام فرمانده»، اظهار داشت: اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی برای برپایی این اجتماع مردمی، قابل تحسین و ارزشمند است

وی افزود: از همه قشرهای جامعه در این اجتماع شرکت کرده بودند که نشان از متدین بودن و اعتقاد مردمی استان داشت.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: واکنش کشورهای غربی به اقبال عمومی به این اجتماع، نشان دهنده اهمیت آن و هدف‌گذاری صحیح این برنامه است.

در این نشست در خصوص تامین اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام سازمان تبلیغات اسلامی استان از جمله دارالقرآن شهرهای فردوس، بیرجند و بشرویه، جذب و تامین نیروی انسانی، تامین تجهیزات، امکانات و نوسازی خانه‌های عالم و افزایش اعتبارات فصل پنجم درخواست داده شد که استاندار خراسان جنوبی برای پیگیری این مطالبات از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قول مساعد داد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به فضای کمبود اعتبارات باید برنامه‌ریزی‌ها بگونه‌ای باشد که ابتدا به سمت اولویت‌ها برویم.

وی افزود: پروژه نیمه‌تمام دارالقرآن فردوس در سفر شهرستانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و برای تامین اعتبار سایر پروژه‌ها نیز موضوع را پیگیری می‌کنیم تا به نتیجه مطلوب برسد.