رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان گفت: این شورا مانند بقیه دستگاه‌ها نیازمند پایش و نظارت است لذا بازرسی از دفاتر استانی و شهرستانی را در دستور کار داریم.

سید رضا نوراللهی در دیدار با استاندار خراسان جنوبی افزود: در سفر به استان‌ها عملکرد دفاتر استانی و شهرستانی رصد می‌شود تا مجموعه‌های ما از ریل اصلی و قانون خارج نشوند.

وی گفت: شورای نگهبان متعلق به نظام است و به عنوان یک دستگاه حاکمیتی مستقل در حفظ سلامت انتخابات و سرنوشت کشور نقش بسیار حساسی دارد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان تصریح کرد: رعایت بی‌طرفی و قانون از مؤلفه‌های مهم کاری شورای نگهبان است و این شورا بر مدار قانون حرکت می‌کند.

وی افزود: این شورا و مجموعه دفاتر آن تابع قانون هستند و در انتخابات سال آینده هم بر مدار قانون حرکت خواهیم کرد.

نوراللهی گفت: همچنین برای تقویت دفاتر در استان حضور پیدا کردیم تا علاوه بر اینکه قانون‌مداری را در سطح دفاتر بهینه کنیم، سطح بهره‌برداری را افزایش دهیم.

وی از مجموعه اجرا و نظارت به عنوان ۲ بال مهم در برگزاری هر انتخابات یاد کرد و گفت: این ۲ مجموعه در کیفیت و سلامت انتخابات بسیار تاثیرگذار هستند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان بیان کرد: در خراسان جنوبی همکاری و هماهنگی بسیار خوبی در زمینه اجرا و نظارت وجود دارد که امیدواریم در انتخابات سال ۱۴۰۲ نیز بتوانیم با همکاری و همدلی همه دستگاه‌ها و نهادها انتخابات با صلابت و سلامت و در تراز مردم و نظام اسلامی برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه وظیفه نظارتی ما در شورای نگهبان در چارچوب قانون انجام می‌شود گفت: تاکید ما اجرای مُر قانون است.

نوراللهی افزود: در مجموع ۲۵۰ هزار نفر در سطح کشور به‌صورت افتخاری و از بطن مردم در زمینه نظارت بر انتخابات با شورای نگهبان همکاری دارند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری سال آینده برگزار می‌شود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان امروز با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند نیز دیدار کرد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور