#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بخشی از خاطرات سردار حاج قاسم سلیمانی مربوط به استان‌های شرق و جنوب شرق کشور است و فراهم ساختن زمینه امنیت و اشتغال پایدار در این مناطق از اولویت‌های شهید سلیمانی بود.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی روز یکشنبه در رزمایش نهضت خدمت مومنانه در مسجد صاحب‌الزمان (عج) مهرشهر بیرجند افزود: این اقدام مهم امروز به یک تکلیف تبدیل شده و نیروهای مسلح هرجا فعالیت دارند در کنار مباحث امنیتی به مسائل و مشکلات مردم نیز رسیدگی می‌کنند.

وی گفت: امسال سالگرد شهادت سردار سلیمانی که سردار دلها شد با ایام فاطمیه متقارن شده و الهام‌بخش است زیرا ولایت‌مداری از خصوصیات برجسته شهید سلیمانی به شمار می‌رود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به ابعاد شخصیتی این شهید والامقام اظهار داشت: شخصیتی که مقام معظم رهبری می‌فرماید حاج قاسم شخص نیست بلکه مکتب سلیمانی است و صدق و اخلاص، جوهره این مکتب را شکل می‌دهد.

وی افزود: دشمنان آن قدر از این شخصیت وحشت دارند که حتی تحمل دیدن و شنیدن نام سردار در فضای مجازی را هم ندارند و از اینکه مردم از او الگو بگیرند، می‌ترسند.

حجت الاسلام نوفرستی گفت: نهضت کمک مومنانه به نیابت از سردار دلها با وحدت، همدلی و هم‌افزایی و با نگاه بلند ولایت تبدیل به تکلیف شده است و دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: نهضت کمک مومنانه با شیوع ویروس کرونا و به نیابت از سردار سلیمانی در خراسان جنوبی آغاز شد و تاکنون کمک‌های بسیار خوبی در این خصوص توسط مردم و خیرین جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع شده است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به سالگرد ۹ دی و آغاز دهه بصیرت و میثاق با ولایت اشاره کرد و افزود: این ایام یادآور حضور آگاهانه و با بصیرت مردم، تجدید عهد با اسلام، انقلاب و ولایت است که خیلی زیبا به نام بصیرت و میثاق با ولایت نام گرفته است.

وی گفت: ظاهر فتنه سال ۸۸ و حماسه ۹ دی مساله انتخابات بوده اما باطن آن اساس انقلاب و احیاگر فرهنگ اسلام ناب محمدی است که با نقش‌آفرینی آحاد ملت رقم خورد.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه وضعیت امروز جامعه بزرگترین نعمت برای ما است افزود: وجود دولت مردمی و اسلامی، مجلس ولایی، قوه قضاییه و موقعیت نظام اسلامی شرایط بسیار خوبی است که باید قدر آن را بدانیم.

وی بیان کرد: زمینه برای بصیرت و آگاهی در مرحله سوم از مراحل پنجگانه انقلاب اسلامی در حال فراهم شدن است و همه باید در مسیر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تلاش کنیم.

هفتمین مرحله کمک‌های مومنانه همزمان با ایام فاطمیه و دومین سالگرد شهادت سردار دلها در استان خراسان جنوبی اجرا شد. در این مرحله از خدمت مومنانه ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک در استان جمع‌آوری شد که تا ۱۷ دی‌ ماه جاری با محوریت مساجد و پایگاه‌های بسیج بین نیازمندان توزیع می‌شود.