نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با بیان اینکه آدم قوی بدون ایمان، مولد آسیب است گفت: انسان مومن به لحاظ بدنی سالم است و در سرپرستی ایمان و عقل قرار دارد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علیرضا عبادی  در دیدار با جامعه ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: انسان مومن فردی است که همواره کار خیر انجام داده و از  قدرت و کارآیی بدن خود در راستای عقل و ایمان برای خدمت به مردم استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: از دیدگاه اسلامی، پرورش جسم و روح درکنار هم مفید است و انسان باید تلاش کند استعدادهای بدنی خود را در کنار کمالات اخلاقی و معنوی تقویت کند.

امام جمعه بیرجند گفت: اگر فردی تنها استعداد جسمی خود را به شکل یک سویه تقویت کند و به استعدادهای روحی خود توجه نداشته باشد، نتیجه آن خطرناک است و فردی مثل «عمر بن عبدود» پهلوان نامی عرب چون ایمان و عقل نداشت برای بشریت یک خطر بود و بدن تنها ابزاری است که باید در راه ایمان و عقل تربیت شده و به‌کارگیری شود.

وی بیان کرد: باید از قدرتی که خداوند به انسان می‌دهد برای خدمت به بندگان خدا استفاده کرد که اگر این گونه شد نشان‌دهنده سلامت بدن، عقل و ایمان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی افزود: جامعه ما منحصر به ایران نیست و امروز در سطح جهان آرمان حسینی(ع) و عدالت‌طلبی به عنوان نماد مهر، محبت و خدمت برای همه مردم جهان است و امروز مردم کشورهای مختلف، امام‌ حسین(ع) را به عنوان نمادی برای عدالت و محبت قبول دارند.

وی اظهار داشت: در اربعین حسینی(ع) یهودی، مسیحی، زردشتی، هندو  و … شرکت می‌کنند و این جایگاه رفیع امام حسین(ع) است، قهرمان‌های ورزشی ما همراه با این ارزش‌ها هستند چون قوت بدنی آنها همراه با علم، عقل و ایمان است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: مهم‌ترین راهبرد اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی توسعه فرهنگی است و مقام معظم رهبری می‌فرمایند که امر به ورزش امر به معروف است و آنچه مدنظر معظم‌له بوده ورزش اسلامی است.

حسین عزیزی افزود: ورزش اسلامی می‌تواند هویت، معنویت، اخلاق و فرهنگی ایران اسلامی را در جهان اسلام و سراسر جهان گسترش دهد و ما به دنبال تربیت قهرمانانی هستیم که ابتدا در حوزه اخلاق و معنویت قهرمان باشند.

وی اظهار داشت: در حوزه جوانان مهم‌ترین راهبرد ما تعمیق‌بخشی هویت دینی، ملی و انقلابی جوانان است که جوان مومن انقلابی و متعهد مد نظر مقام معظم رهبری را تربیت کنیم.

وی یادآور شد: در حوزه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برنامه‌های متعددی در حوزه جوانان تهیه شده است تا بتوانیم عیار جوان مومن و انقلابی را ارتقا بخشیم.