#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

?به نام خدای حکیم

?” از آنجا که شوراها از مظاهر مشارکت مردمی و برای تسهیل امور مردم است، اعضای محترم ارتباط دائمی خود با مردم و حضور در میان آنان و اطلاع از مشکلات آنان را وظیفه مستمر خود بدانند و دسترسی مردم را به خود، آسان سازند”. رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی)

?شوراهای اسلامی به عنوان جایگاه تجلی اراده مردم در اداره امورات؛ تعامل و همکاری در برنامه ها و نیز تسهیل در کارها را سبب شده، نقش بسزایی در عمران و آبادانی شهرها و روستاها و به ویژه رفع دغدغه های مردم و همچنین استفاده از ظرفیت های مردمی در مشارکت برای ساخت آینده ای بهتر دارند.
?تصمیم‌گیری مبتنی بر خرد جمعی و مشورت با صاحبان اندیشه، از توصیه‌های مؤکد دین مبین اسلام است و همین اصل مهم نیز همفکری، همکاری و همدلی اعضای شوراها را سبب شده و این نهاد را به میدانی برای تلاش و خدمت صادقانه به مردم تبدیل کرده است .
?شوراهای اسلامی شهرها و روستاها به ویژه در پهنه وسیع خراسان جنوبی، طی این دو دهه به خوبی نشان داده اند که یکی از مهمترین برکات انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، واگذاری مسئولیت‌ها به مردم و مشارکت دادن آنها در اداره امور کشور بود که این مهم با صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در نهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ مبنی بر راه اندازی شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان نمادی از مردم سالاری دینی و سمبل مشارکت مردم در اداره امور جوامع محلی، عینیت یافت.

?اینجانب ضمن تبریک سالروز تأسیس نهاد مقدس شورای اسلامی به همه شهروندان به ویژه اعضای شوراهای اسلامی روستاها، بخش ها، شهرها و شهرستان های استان، و با تقدیر از همه تلاش‌هایی که در راستای توسعه نقطه نقطه خراسان جنوبی صورت گرفته، ذکر این فرمایش رهبر معظم انقلاب (حفظه الله) را لازم می دانم که؛” حدود و وظایف شوراهای اسلامی که در قانون معین شده باید در قول و عمل به طور کامل رعایت شود. اعضای شوراها وظایف خود را به درستی بشناسند و بر تحقق آن همت بگمارند و چیزی را که در قانون پیش‌بینی نشده و یا به خاطر واقعیت های کشور و دولت، قادر به انجام دادن آن نیستند، وعده ندهند و مردم را از کمک و اقدام شوراهای اسلامی مأیوس نسازند. وظایفی که برای شوراها در قانون ذکر شده، همان وظایفی است که اگر شوراهای ما ان ‌شاء اللَّه بتوانند این وظایف را بطور کامل به انجام برسانند، بسیاری از مشکلات جاری مردم برطرف خواهد شد و این موارد را قانون‌گذاران با دقّت در قانون اساسی و در قانون عرفی معیّن کرده‌اند”.
?به امید آن که با فرصت خدمتگزاری بی نظیری که در دولت سیزدهم ایجاد شده، بتوانیم در کنار هم با تعامل و هم افزایی همه دستگاه ها و نهادهای حکومتی و حاکمیتی، و با بهره‌ گیری از نیروی انسانی مستعد و ماهر به ویژه جوانان کارآمد، متعهد و متخصص، با جدیت و در عین قانون‌مداری در جهت تحقق و شکوفایی اهداف والای انقلاب اسلامی، نیل به توسعه پایدار و متوازن خراسان جنوبی و نیز رفع محرومیت از این دیار زرخیز در راستای بهبود کیفیت زندگی شهروندان، گام های ارزنده ای برداریم، ان شاء الله.

?جواد قناعت
استاندار خراسان جنوبی