#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند گفت: آخرین بررسی‌ها در جهان، تعیین د سوم و یا یادآور واکسن کرونا را براساس وااکسن‌های تزریقی دز اول و دوم مشخص کرده که باید برآن اساس تزریق صورت گیرد.

مسعود ضیایی  اظهار کرد: حال که تزریق دز سوم یا یادآور کرونا آغاز شده است مردم باید به مواردی از جمله نوع تزریق در دز اول و دوم توجه کنند.

این متخصص عفونی بیان کرد: جدیدترین بررسی‌ها دز سوم را برای واکسن‌هایی با ویروس کشته شده اعلام کرده‌اند که طی آن باید گفت افرادی که واکسن بهارات تزریق کرده‌اند سه تا چهار ماه بعد از دز دوم باید واکسن آسترازنکا و یا پاستوکووک پلاس تزریق کنند.

وی افزود: افرادی که واکسن اسپوتنیک وی در دز اول و دوم تزریق کرده‌اند لازم است شش ماه پس از دز دوم واکسن آسترازنکا و یا پاستوکووک پلاس تزریق کنند.

ضیایی ادامه داد: افرادی که برای دز اول و دوم واکسن سینوفارم تزریق کرده‌اند باید سه تا چهار ماه پس از تزریق دز دوم، واکسن‌های آسترازنکا، پاستوکووک پلاس و یا سینوفارم بزنند.

وی بیان کرد: آن دسته از افرادی که در دز اول و دوم کوو ایران برکت تزریق کرده‌اند لازم است سه تا چهار ماه پس از تزریق دز دوم، واکسن‌های آسترازنکا، پاستوکووک پلاس و یا کوو ایران برکت بزنند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند تصریح کرد: تزریق دز اول و دوم واکسن آسترازنکا باید با تزریق دز سوم شش ماه پس از دز دوم و آن هم با واکسن‌های آسترازنکا و یا پاستوکووک پلاس همراه باشد.

ضیایی ادامه داد: افرادی که واکسن پاستو کووک پلاس تزریق کرده‌اند باید ۲۸ روز بعد از تزریق دز دوم، دز سوم را از نوع همین واکسن بزنند و در مورد واکسن‌های اسپایکوژن، پارس و فخرا فعلا دز سوم اعلام نشده است.

انتهای پیام