مدیرکل ستاد اجرایی حضرت امام(ره) در خراسان جنوبی گفت: اکنون هزار و ۱۰۰ طرح اشتغال تسهیلات محور، بنگاه محور و اجتماع محور با پرداخت ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات در استان در دست اجرا است.

سید مجتبی موسوی افزود: با اجرای موفق این طرح‌ها برای پنج هزار و ۵۰۰ نفر در استان شغل ایجاد خواهد شد.

وی بیان کرد: از سال ۱۳۹۷ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به حوزه اشتغال استان ورود پیدا کرده و ۴۵۶ روستا در ۱۱ شهرستان را زیرپوشش طرح‌های اشتغال خود قرار داده است.

موسوی اظهار داشت: با اجرای پنج هزار و ۶۳۷ طرح اشتغال بنگاه محور، تسهیلات محور و اجتماع محور از سال ۹۷ تاکنون برای ۲۸ هزار و ۶۵۷ نفر در استان شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این تعداد اشتغال با پرداخت ۸۰۹ میلیارد تومان تسهیلات ایجاد شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی حضرت امام(ره) در خراسان جنوبی گفت: ۴۷ درصد اشتغال ایجاد شده در خراسان جنوبی در حوزه دامپروری، ۲۰ درصد مشاغل فنی، هشت درصد حوزه دام سنگین، ۱۱ درصد پرورش شتر، پنج درصد گلخانه، سه درصد صنایع دستی و مابقی در سایر حوزه‌ها بوده است.

موسوی عنوان کرد: افراد بیکار ساکن در روستا که کمتر از ۷۰۰ هزار تومان درآمد دارند می‌توانند از تسهیلات قرض‌الحسنه این نهاد تا سقف ۵۰ میلیون تومان بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: در خراسان جنوبی ۳۰ تسهیل‌گر و مجری داریم که دوره‌های ۴۵ روزه آموزش تسهیل‌گری را دیده‌اند و در حال حاضر در راستای اشتغال روستاییان فعالیت می‌کنند.

موسوی اظهار داشت: تاکنون ستاد اجرایی حضرت امام(ره) ۶ هزار و ۳۰۰ طرح عمرانی، زیربنایی، فرهنگی، اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی را در خراسان جنوبی با حجم سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان اجرا کرده است.