#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: راهپیمایی روز قدس باعث تقویت وحدت و همدلی بین مسلمانان حول محور آرمان فلسطین می‌شود و نشانه صف‌بندی حق در برابر باطل است.

جواد قناعت روز جمعه در حاشیه راهپیمایی روز قدس در شهر بیرجند به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس را از چند منظر می‌توان مورد بررسی قرار داد، یکی اینکه حمایت و پشتیبانی از مبارزین و مردم مظلوم فلسطین است که دلگرمی پیدا می‌کنند و ملت‌های جهان اسلام پشتیبان راهکار مقاومت در فلسطین هستند.

وی گفت: ملت مظلوم فلسطین با این دلگرمی که جهان اسلام پشتیبان آنان است به مقاومت و مبارزه خود ادامه می‌دهد و روز قدس، روز اسلام و وحدت و همبستگی جهان اسلام است که در مقابله با نظام سطله این وحدت و همدلی کار خود را به خوبی پیش خواهد برد و از تفرقه‌ای که استکبار جهانی می‌خواهد در صفوف مسلمین ایجاد کند، جلوگیری می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در این هوای گرم و ماه رمضان شاهد حضور باشکوه مردم هستیم که این را نباید در حد یک راهپیمایی بدانیم بلکه این حضور باعث جریان خونی تازه در رگ‌های ملت‌های اسلامی و وحدت و یکپارچگی آنان می‌شود.

وی افزود: در کشور فلسطین هم ۲ راهکار یکی راهکار سازش و یکی راهکار مقاومت وجود دارد که این حضور نشان می‌دهد الان گروه‌های مختلف فلسطینی به این اجماع می‌رسند که راهکار سازش پاسخگو نیست و با راهکار سازش به جایی نرسیده‌اند بلکه شاهد جنایات بیشتر رژیم صهیونیستی هستند.

قناعت گفت: ثابت شده در مساله فلسطین راهکار مقاومت پاسخگو است و مردم در فلسطین و جهان اسلام راهکار مقاومت را در پیش گرفته‌اند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر بیرجند از ساعت ۱۰:۳۰ امروز همزمان با سراسر کشور و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از میدان شهدا آغاز شد.

قشرهای مختلف مردم مسیر میدان شهدا، میدان ابوذر، خیابان ارتش، بلوار پاسداران به سمت مسجد امام حسین (ع) را طی می‌کنند و استاندار خراسان جنوبی سخنران مراسم روز قدس در بیرجند است.

این مراسم پس از ۲ سال برگزاری راهپیمایی روز قدس به‌صورت خودرویی و مجازی، در بیش از ۳۰ نقطه شهری و روستاهای بزرگ خراسان جنوبی با حضور پرشور مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حال برگزاری است.