#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

خراسان جنوبی به عنوان مقصد گردشگری در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در پایتخت معرفی می‌شود.

 مدیرکل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی استان از حضور استان با برند

معرفی خراسان جنوبی به‌ عنوان مقصد گردشگری دیار کویرهای رویایی و به رنگ ارغوان به طعم زعفران در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران و نمایشگاه صنایع‌دستی خبر داد.

حسن رمضانی گفت: در این نمایشگاه، خراسان جنوبی برای پانزدهمین بار متوالی به عنوان مقصد گردشگری و یکی از استان‌های کمتر شناخته شده گردشگری معرفی می شود.

وی افزود: بیش از ۷۶ اقامتگاه بوم گردی در  خراسان جنوبی به‌عنوان سومین استان پهناور کشور وجود دارد و زیرساخت خوبی برای گردشگران فراهم‌شده تا بتوانند با اقامت در فضاهای سنتی و مناطق کویری و بیابانی در روستاهای بکر، یک زندگی روستایی و اصیل را تجربه کنند.

رمضانی گفت: ویدئوها و کلیپ‌هایی با فیلم‌برداری روز دنیا تهیه شده‌ که توضیحاتشان به‌صورت دوزبانه است و برای اولین بار از آنها در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد و این ویدئوها و کلیپ‌هایی می‌تواند تأثیر بالایی برای جذب گردشگر از طریق فضای مجازی داشته باشد.

مدیرکل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی خراسان جنوبی افزود: خراسان جنوبی در بخش‌های مختلف نمایشگاه حضور فعال خواهد داشت.

به گفته وی در این نمایشگاه از کتاب قالیچه‌های بلوچی خراسان جنوبی رونمایی خواهد شد و در بخش گردشگری خوراک با حضور یک برند بسته‌بندی محصولات محلی استان حضور خواهیم داشت.

مدیرکل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی خراسان جنوبی گفت: در بخش صنایع‌دستی با حضور ۱۵نفر از صنعتگران در ۱۱ غرفه  آثار صنایع دستی تولید شده خراسان جنوبی در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

رمضانی افزود: در این نمایشگاه حضور گروه آیینی و موسیقی مقامی نوای لوط خراسان جنوبی را خواهیم داشت که یکی از گروه‌های موفق و بین‌المللی استان است که دهم و یازدهم بهمن‌ در نمایشگاه اجرا خواهند داشت.