#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: شهرداری و دهیاری‌ها تجلی بارز مشارکت مردم در عرصه خطیر مدیریت شهری و روستایی هستند که عملکرد آنها در راستای ارتقای سطح خدمت‌رسانی به مردم است.

 جواد قناعت در پیامی به مناسبت سالروز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با این کلام مقام معظم رهبری که ” شوراهای‌ شهر و شهرداران‌ سراسر کشور باید امانتدار رأی‌، اعتماد، محیط زندگی‌ و اخلاق‌ و فرهنگ‌ مردم باشند” اظهار کرد: چهاردهم تیرماه مصادف با سالروز تصویب قانون تاسیس دهیاری‌های خودکفا در روستاهای کشور، در تقویم مناسبت‌های ملی، روز “شهرداری ها و دهیاری‌ها” نام گرفته و فرصتی مغتنم برای آشنایی بیشتر آحاد افراد جامعه با عملکرد و خدمات خالصانه و شبانه‌روزی کارکنان خدوم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در راستای ارتقای سطح خدمت‌رسانی به مردم است.

وی ادامه داد: شهرداران و دهیاران که با انتخاب اعضای شوراهای اسلامی در حوزه‌های شهری و روستایی تعیین می‌شوند، ضمن اینکه تجلی بارز مشارکت مردم در عرصه خطیر مدیریت شهری و روستایی هستند، تکلیف سنگینی در برابر پاسخ به این دین رای اعتماد مردم دارند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: از شهرداران و دهیاران انتظار می‌رود با توجه هر چه بیشتر به بهبود وضعیت مبلمان شهری و نیز مسایل عمران و آبادانی شهرها و روستاها زمینه‌ساز امیدآفرینی و نشاط اجتماعی در جامعه باشند.

وی اظهار داشت: بدون تردید استفاده از اندیشه، تخصص، تبحر، دانش و تجربه نخبگان، پیشکسوتان، صاحبان اندیشه، شهروندان ایده‌پرداز و خلاق، افراد زبده، اهل فن و نیز اساتید و دانش‌آموختگان رشته‌های مرتبط با توسعه شهری و روستایی در ایفای نقش‌های مدیریتی در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بسیار موثر و حائز اهمیت است.

قنات در ادامه پیام گفت: در این میان، آنچه نباید از دید شهرداران و دهیاران و به ویژه اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها به عنوان اتاق فکر و بازوی کمکی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دور بماند، توجه ویژه به ایجاد زیرساخت‌هایی است که بتواند ضمن کمک به زیبایی‌های بصری در فضای شهری و روستایی، به درآمد پایدار برای مجموعه بینجامد و شهرداری و دهیاری را به عنوان نهادی نیازمند اعتبارات خاص برای توسعه سطح خدمات به شهروندان از اعتبارات دولتی بی‌نیاز ساخته و سد محدودیت منابع را از پیش روی پروژه‌های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی برای همیشه بردارد.

وی افزود: اینجانب روز دهیاری‌ها و شهرداری‌ها را به همه کارکنان خدوم و زحمتکش شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان تبریک و تهنیت عرض کرده و ضمن تقدیر از خدمات ارزنده این بزرگواران در زیباسازی و بانشاط سازی محیط های شهری و روستایی، از درگاه خداوند متعال برای تمامی دغدغه‌مندان پیشرفت خراسان جنوبی، سعادت،‌ سربلندی و توفیق روزافزون آرزو دارم.