معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: نیاز است به نخبگان خراسان جنوبی در تخصیص اعتبارات بیش از گذشته توجه شود چرا که در کنار همت‌های بلند به اعتبارات هم نیاز داریم تا زمینه توسعه استان را رقم بزنیم.

سید محمدرضا طالبی در آیین تکریم و معارفه سرپرست بنیاد نخبگان خراسان جنوبی که با حضور معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان برگزار شد، افزود: جامعه نخبگانی خراسان جنوبی بیش از گذشته شناسایی و معرفی شوند زیرا مردم ما هنوز جامعه نخبگانی را به خوبی نمی‌شناسند و در این زمینه باید تلاش مضاعف شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی اردوهای راهیان پیشرفت در استان برای دانش‌آموزان و دانشجویان گفت: در این اردوها بازیدهایی از صنایع، واحدهای تولیدی و ظرفیت‌های استان انجام می‌شود تا جوانان دستاوردهای نظام و انقلاب را از نزدیک ببینند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در شرایط یک جنگ تمام عیار هستیم و دشمنان به دنبال این هستند که پیشرفت کشور را متوقف کنند اما با ورود نخبگان به توفیقات بسیار بزرگی در سطح کشور دست یافته‌ایم‌.

وی گفت: هرچند مشکلات اقتصادی در کشور داریم که آن هم به جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن علیه ما بر می‌گردد اما به برکت استقرار نظام اسلامی در موضوعات مختلف علمی، فناوری، هسته‌ای، نظامی و بهداشتی در دنیا حرف برای گفتن داریم که همه آن تحت لوای جامعه نخبگانی رقم‌ خورده است.

طالبی افزود: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران عالی و متعالی است به گونه‌ای که دشمنان توانایی دیدن آن را ندارند و به دنبال سنگ‌اندازی و توقف حرکت علمی کشور هستند.

وی اظهار داشت: بنیاد ملی نخبگان کار جذب، حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی از نخبگان را برعهده دارد و تاکنون اتفاقات خوبی در خراسان جنوبی رقم خورده اما لازم است بنیاد ملی نخبگان حمایت مادی و معنوی خود را از جوانان مستعد و نخبه استان افزایش دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان سرآمدان موثری دارد گفت: خراسان جنوبی نخبگانی زیادی در زمینه المپیادهای علمی، برگزیدگان آزمون‌های سراسری، برترین‌های قرآنی، شخصیت‌های برجسته و بزرگ علمی، پدران علم، برگزیدگان آثار فاخر هنری، تجسمی و موسیقی دارد.

وی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی یک سرمایه اجتماعی انقلابی و ولایی به عنوان قشر جوان ولایتمدار داریم ادامه داد: تاکنون مردم استان در صحنه‌های مختلف انقلاب بسیار نقش‌آفرین بودند و متناسب با جمعیت استان، در انتخابات‌ مختلف حضور موثر داشته‌اند.

طالبی با بیان اینکه در گذشته به استان خراسان جنوبی به خوبی توجه نشده است گفت: ظرفیت‌های معدنی و کشاورزی داریم که هنوز نتوانستیم از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم و اگر به درستی مدیریت شوند ما می‌توانیم پشتیبان اقتصادی سایر استان‌ها نیز باشیم.

وی تاکید کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها نیازمند برنامه‌ریزی جدی‌تر توسط مسوولان و جامعه نخبگان استان است.

رئیس سابق بنیاد نخبگان خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: ۵۳۶ نخبه در خراسان جنوبی از بنیاد ملی نخبگان خدمات دریافت می‌کنند.

سید سعیدرضا احمدی‌زاده افزود: بودجه بنیاد نخبگان استان بسیار پایین است و با این عدد نمی‌توان خدمات خوبی به نخبگان ارایه داد، هنوز ساختارها تصویب نشده و از چند سال گذشته جذب نیرو نداشته‌ایم.

وی گفت: جایزه‌ای که به نخبگان تهران تعلق می‌گیرد به نخبگان مناطق محروم هم تعلق گیرد تا با این کمک‌ها به جایگاه ویژه‌ای برسند.

در این آیین با حضور جمعی از مسوولان استان “محمدمهدی ایزدخواه” به عنوان سرپرست بنیاد نخبگان استان خراسان جنوبی معرفی و از خدمات ۱۳ ساله سید “سعیدرضا احمدی‌زاده” رئیس سابق این مجموعه قدردانی شد.

محمدمهدی ایزدخواه عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی بیرجند بوده و از سوابق مدیریتی در حوزه آموزش و پژوهش برخوردار است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور