مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی شمار دانش‌آموزان تحت حمایت این نهاد را ۲۰ هزار و ۲۰۷ نفر اعلام کرد و گفت: کمک به دانش‌آموزان نیازمند تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد.

 محمد عرب افزود: مردم استان ۳۲ میلیارد ریال به پویش ملی شور عاطفه‌ها در سال جاری کمک کردند و جمع‌آوری کمک‌ها همچنان ادامه دارد.

وی گفت: از این مبلغ هشت میلیارد ریال نقدی و ۲۴ میلیارد ریال غیرنقدی بوده که برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی تعداد کل پایگاه‌های شور عاطفه‌ها را بیش از سه هزار پایگاه اعلام کرد و افزود: از این تعداد هزار و ۲۳۷ پایگاه ثابت و سیار و بیش از ۲ هزار پایگاه در مدارس مستقر بوده‌اند.

وی بیان کرد: هزار و ۱۰۰ دانشجو و طلبه هم زیر پوشش حمایت‌های کمیته امداد قرار دارند و امسال ۱۰۹ هزار پاکت در مدارس استان توزیع  شد.

عرب با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از هشت هزار و ۷۳ بسته تحصیلی بین دانش‌آموزان نیازمند استان توزیع شد گفت: تا پایان سال گذشته بیش از ۴۲ میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی توسط کمیته امداد و مراکز در سطح استان جمع‌آوری و توزیع شده است که امیدواریم امسال با همراهی مردم سخاوتمند این کمک‌ها افزایش یابد.

وی اظهار داشت: ترویج فرهنگ و سنت حسنه انفاق، نیکوکاری، خیر و احسان در جامعه اسلامی، فراهم‌سازی فرصت حضور و مشارکت آحاد مردم در کمک، انفاق و نیکوکاری برای تحصیل دانش‌آموزان، مهمترین هدف برگزاری این پویش ملی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به برنامه زمان‌بندی شور عاطفه‌ها از ۲۴ شهریور تا نیمه مهر امسال گفت: شور عاطفه‌ها پنجشنبه ۲۴ شهریور در معابر اصلی و ورودی شهرها و روستاها، ادارات کمیته امداد و مراکز نیکوکاری، جمعه ۲۵ شهریور در مصلاهای نماز جمعه و هفته دوم مهر در مدارس استان به همراه نواختن زنگ عاطفه‌ها بوده است.

وی بیان کرد: نیکوکاران می‌توانند تا پایان سال تحصیلی با واریز کمک به شماره حساب ۰۱۱۱۶۷۶۵۱۸۰۰۵ یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۸۸۹۰ بانک ملی شعبه دادگستری بیرجند در این کار خیر مشارکت کنند.

پرداخت از طریق تلفن همراه با کد دستوری #۱*۵۶۱*۸۸۷۷*، استفاده از نرم‌افزارهای سنا، سکه، بله، ایوا و بام، تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷ و مراجعه به ادارات ۲۱ گانه کمیته امداد همچنین ۱۴۹ مرکز نیکوکاری در استان خراسان جنوبی از دیگر روش‌های جمع‌آوری کمک‌های شهروندان است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور