فرماندار خوسف گفت: با توجه به ظرفیت بالای خوسف در تولید عناب، راه اندازی شهرک فرآوری عناب یکی از خواسته های کشاورزان بوده که می طلبد مورد توجه قرار گیرد.

سید علی حسینی  در سومین آئین شکرگزاری برداشت عناب در شهرستان خوسف با اشاره به خشکسالی‌های چند ساله در خوسف بیان کرد: عناب یکی از برکات مهم منطقه بوده و یکی از مهم‌ترین و اصلی ترین منابع ارتزاق مردم است.

وی با بیان اینکه شهرستان خوسف با دو هزار و ۳۰۰ هکتار کشت محصول رتبه اول کشور تولید عناب را دارد، اظهار کرد: آرامش، استقامت و صبوری مردم خراسان جنوبی به محصول عناب گره خورده است.

حسینی با بیان اینکه متأسفانه از ظرفیت عناب آنچنان بهره و سودی نبرده‌ایم، اظهار کرد: نیاز است برنامه ریزی کامل و مناسبی در راستای معرفی محصول عناب انجام شود.

فرماندار خوسف با تاکید بر حفظ و گسترش ارقام بررسی شده عناب، افزود: همچنین تقاضا داریم در معرفی و ارقام شناسایی شده تلاش بیشتری شود.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش‌ها، مقالات و این آئین‌ها نقش مهمی در معرفی عناب دارد، گفت: ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان کل گردش مالی این محصول است اما علی رغم سطح بالای زیر کشت، گردش مالی خوبی در این محصول نداریم.

وی با بیان اینکه راه اندازی شهرک فراوری عناب در این منطقه ضروری است، گفت: با توجه به ظرفیت بالای خوسف در تولید عناب راه اندازی این شهرک یکی از خواسته‌های کشاورزان بوده که نیازمند توجه است.

نوشته و خبر نگار :حامد عارفی نیا و ا.حسن پور