#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

بسم الله الرحمن الرحیم
«چهاردهم تیرماه سال ۱۴۰۱ مصادف با بیست و چهارمین سالروز تصویب قانون تأسیس دهیاریهای خودکفا در روستاهای کشور، نقطه عطف پیوند حاکمیت با مردم در عرصه مدیریت محلی در مناطق روستایی است.
نامگذاری این روز به عنوان روز دهیاری اقدامی ارزشمند و فرصتی مغتنم برای تجلیل از فعالیتهای خالصانه خادمین بخش مدیریت روستایی و آشنایی آحاد جامعه با عملکرد و خدمات دهیاریها و شهرداری ها، همافزایی و افزایش همدلی و تعامل مردم و خانواده بزرگ مدیریت روستایی و شهری اطلاع رسانی در راستای آشنایی با رویکردها، سیاستها و برنامه های کشور است.
دهیاران در مقام مدیران ارشد روستا و متولیان اصلی توسعه پایدار در مناطق روستایی، در حقیقت نمایندگان راستین مردم و منتخبین برخاسته از بطن جامعه روستایی هستند.
اجرای پروژه ها و طرحهای متعدد عمرانی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعیِ خلاقانه با بهره گیری از مشارکت مردم، بهبود وضعیت و منظر روستاها، کمک به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، کمک به حفظ فرهنگ بومی و اسلامی-ایرانی در عرصه های مختلف توسعه روستایی، ارتقای سطح همبستگی مردم و سرمایه اجتماعی آنها و کمک به رونق اقتصادی و اشتغالزایی در مناطق روستایی، تنها گوشه ای از فعالیتهای وسیع و ارزشمند دهیاریها در خدمت رسانی به مردم فهیم روستایی بوده است.
در این مسیر رو به توسعه، حمایتهای همه جانبه دولت از جمله تخصیص اعتبارات و امکانات ، تلاش برای انسجام و نظم بخشی به نهاد دهیاری از طریق تدوین لایحه دهیاریها، برنامه ریزی کلان برای تقویت بنیه اقتصادی روستاها، اشتغالزایی و کارآفرینی در روستاها مسلماً زمینه ساز ارتقای کارآمدی دهیاری بوده و خواهد بود.
در پایان ضمن تبریک این روز و مناسبت مهم، به دهیاران خدوم و سختکوش کشور علی الخصوص دهیاران استان خراسان جنوبی، برای تمامی جهادگران عرصه مدیریت روستایی در سطوح ملی و محلی به ویژه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستایی استان، از پروردگار متعال سلامت، سعادت و سربلندی و توفیق خدمت روز افزون را خواستارم.»
عالیه خواجوی
مدیر کل دفترامورروستایی و شوراهای استانداری