#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

?استاندار خراسان جنوبی گفت: مبلغ ۲ میلیارد تومان اعتبار برای مرمت و بازسازی باغ و عمارت رحیم آباد بیرجند اختصاص یافت.
دکتر قناعت با بیان این مطلب در مراسم بازگشایی مجدد و بازدید از باغ و عمارت رحیم آباد بیرجند اظهار داشت: برای مرمت و بازسازی کامل این باغ و عمارت، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که ۲ میلیارد آن را ما اختصاص خواهیم داد.
?به گفته وی؛ برای دو تا سه هفته بعد، این مجموعه تمیز، بهسازی و بازسازی شده و گروه های نمایشی و صنایع دستی در محل مستقر شوند.
?وی در خصوص درخواست‌های ارائه شده در این بازدید هم اظهار داشت: جلسه‌ای با محوریت معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیر کل بنیاد مستضعفان استان برگزار شود تا با ارائه بسته پیشنهادی، اصطبل پشت این بنای تاریخی به میراث فرهنگی اهدا گردد.
?استاندار تصریح نمود: بعد از برگزاری جلسات ابتدایی در استان، در نشست با مسئولان متولی در تهران، موضوع واگذاری این مکان را از طریق رئیس بنیاد مستضعغان پیگیری خواهیم کرد.
?قناعت همچنین خواستار پیگیری حل مشکل تأمین آب این باغ و عمارت تاریخی با همکاری شهرداری و شرکت آب و فاضلاب شد.
?وی با تأکید بر این که خراسان جنوبی در حوزه بناهای تاریخی و باغ ایرانی ظرفیت های خوبی دارد،اظهار امیدواری کرد؛ بتوانیم از ظرفیت‌ های گردشگری موجود در استان بیش از گذشته بهره‌مند شویم.

?استاندار با بیان این که مکانی‌هایی که بناهای تاریخی و درختان و باغ‌ها در کنار یکدیگر قرار دارند، مجموعه هایی زیبا و آرامبخش می باشند، خاطرنشان کرد: پتانسیلی که در این باغ وجود دارد، علاوه بر نگاه اقتصادی در جذب گردشگر و ایجاد اشتغال، می‌ تواند مکانی آرامش بخش و تسکین دهنده برای مهمانان و مردم استان باشد.
?قناعت عنوان کرد: در آموزه‌های دینی قدم زدن در طبیعت مایه سکینه و آرامش است، استفاده از این بناها در تسکین روح و روان بازدید کنندگان و گردشگران مؤثر است.