#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان‌ جنوبی بر کنترل و رصد هر چه بیشتر گلوگاه‌های امکان قاچاق کالا در خراسان جنوبی تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های متولی مبارزه با قاچاق کالا به شدت مراقبت کنند تا قاچاق کالا در استان صورت نگیرد.

جواد قناعت،  در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی و همچنین رحلت عالم بزرگ و وارسته حضرت آیت الله فاطمی نیا، اظهار کرد: ارزش و اهمیت پیشگیری از قاچاق کالا در شرایط کنونی که طرح مردمی سازی یارانه ها در کشور در حال اجرا است، بیش از هر زمان دیگری است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه های متولی مبارزه با قاچاق کالا در خراسان جنوبی به شدت مراقبت کنند تا قاچاق اتفاق نیفتد، افزود: درست نیست که کالاهایی که حق مسلم جامعه و مردم ما است، به وسیله ای عده ای قاچاقچی به جیب سوداگران برود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه قاچاق در خراسان جنوبی بیشتر در حوزه کالا رخ می دهد و در حوزه ارز خیلی کم قاچاق داریم، اظهارداشت: تمامی گلوگاه هایی که امکان قاچاق کالا در آنها وجود دارد باید کنترل و پیشگیری شوند تا شاهد قاچاق کالاهای اساسی مردم از استان به خارج کشور نباشیم.

قناعت تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی جهان و کمبود اقلام اساسی که در برخی کشورها وجود دارد، باید دستگاه های متولی مبارزه با قاچاق کالا در استان با هم افزایی و تعامل بیشتر در زمینه مبارزه با قاچاق کالا اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز مکمل طرح مردمی سازی یارانه ها است، یادآور شد: دستگاه های متولی مبارزه با قاچاق کالا به شدت مراقبت کنند تا قاچاق کالا در استان صورت نگیرد.

سردار ناصر فرشید، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در راستای لبیک به منویات مقام معظم رهبری در حمایت از تولید داخلی با تمام توان با کالای قاچاق مبارزه می‌کند، اظهار داشت: نیروی انتظامی خراسان جنوبی در سال گذشته در موضوع کشف فراورده های نفتی ۸۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف کرد که نسبت به سال ۹۹ بیش از ۶۹ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه همچنین در حوزه کشف پارچه قاچاق حدود ۱۵ هزار متر پارچه کشف شد، گفت: کشفیات حوزه پارچه در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۹۹ بیش از ۲۱ درصد رشد را نشان می دهد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۴۶۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان کشف شده است، افزود: در همین راستا بیش از ۳۰۰ خودرو توقیف شده است.

فرشید همچنین به کشفیات نیروی انتظامی استان در حوزه اقلام اساسی اشاره کرد و با بیان اینکه به دنبال برخورد شدید با قاچاقچیان هستیم، گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۳ میلیارد ریال کالای اساسی کشف شده که نسبت به مشابه سال قبل ۴۵۳ درصد رشد را نشان می دهد.

عباس جرجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۹۹ پرونده در کشفیات قاچاق کالا در اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ثبت شده است که ۱۱۷ پرونده مربوطه به حوزه قاچاق اقلام اساسی بوده است.