#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رییس پلیس راه استان خراسان جنوبی گفت: علاوه بر ماموران پلیس راه و انتظامی در مبادی ورودی و خروجی مرکز استان، دوربین‌ها نیز تردد خودروها را رصد می‌کنند.

سرهنگ علیرضا رضایی روز دوشنبه در حاشیه اجرای طرح محدودیت‌های تردد در شهر بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: این محدودیت‌ از ساعت ۱۲ امروز همزمان با ۲۴ مرکز استان دیگر شروع شد و تا ساعت ۲۴ روز جمعه (۱۶ آبان) ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: تمامی خودروهای با پلاک بومی حق خروج از بیرجند و خودروهای با پلاک غیر بومی حق ورود به مرکز استان را ندارند اما محدودیت تردد در محورهای ورودی و خروجی شامل خودروهای عمومی و حمل بار و مواد فاسد شدنی نمی‌شود.

رییس پلیس راه خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم پرهیز از سفر در وضعیت شیوع کرونا ادامه داد: هدف از اجرای این طرح جریمه کردن نیست و مردم بیرجند با توجه به فرهنگ غنی منطقه و برای حفظ سلامتی خود و دیگران در این مدت به هیچ عنوان سفر نکنند.

وی گفت: ماموران راهنمایی و رانندگی، انتظامی و راهداری در سه ورودی شهر بیرجند شامل میدان فرودگاه، بلوار شهدای عبادی و محور بیرجند – زاهدان مستقر هستند و درخصوص متخلفان اعمال قانون خواهد شد.

سرهنگ رضایی درباره افرادی که در روستاها و شهرک‌های اقماری بیرجند زندگی می‌کنند و محل کار آنان بیرجند است یا برعکس، گفت: این افراد باید برای تردد برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند و در صورتی که شهروندان به دلایل ضروری از ماموران حاضر در مبادی ورودی و خروجی شهر مجوز عبور گرفتند خودرو آنها توسط دوربین‌ها رصد می‌شود.

کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا دیروز (یکشنبه) در اطلاعیه‌ای از محدودیت‌ رفت و آمد در ۲۵ مرکز استان دارای وضعیت قرمز از ظهر امروز خبر داد.

براساس این طرح که تا ساعت ۲۴ روز جمعه شانزدهم آبان ادامه دارد، خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی از ۲۵ مرکز استان همچنین ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به آنها ممنوع است.

تهران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان و کرمان ۲۵ مرکز استانی هستند که محدودیت‌های جدید در آنها اعمال می‌شود.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و بیرجند مرکز آن است.

علاوه بر این شهرستان‌های بیرجند، قاینات و طبس در خراسان جنوبی براساس مصوبات اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا شامل محدودیت‌های جدید برای گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ هستند که از روز چهارشنبه هفته جاری اعمال خواهد شد.