مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اجرای زنگ کتابخانه در ۶۵ دبستان استان و با مشارکت قریب ۴ هزار دانش آموز دختر و پسر دوره‌های اول و دوم ابتدایی خبر داد.

سیدعلیرضا موسوی نژاد در مراسم افتتاحیه آغاز طرح زنگ کتابخانه در مدارس ابتدایی استان اظهار داشت: در این طرح یک زنگ به امر قرائت کتاب برای دانش آموزان دوره ابتدایی در نظر گرفته می‌شود و دانش آموزان پس از شنیدن یا مطالعه آن کتاب، با هدایت مربی و یا معلم، به تحلیل محتوا می‌پردازند.

وی با اشاره به اهمیت کتابخوانی در خراسان جنوبی تصریح کرد: ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به عنوان یکی از شاخص‌های رشد فرهنگی و توسعه در جامعه مستلزم  مشارکت و تعامل همه نهادها از خانواده تا مدرسه و دستگاه‌های فرهنگی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه مادران خراسان جنوبی نقش بسزایی در گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه استان داشته و دارند، عنوان کرد: مادران این خطه از ایران اسلامی از قدیم الایام ارزش‌ها، دستاوردها و مفاهیم والا و عمیق فرهنگی، هنری و اسلامی را در قالب  حکایت‌ها، داستان‌ها به سبک حماسه خوانی و حماسه سرایی‌ها را سینه به سینه برای نسل‌ها تعریف کرده و امروز به عنوان یک گنجینه ارزشمند به دست نسل حاضر رسیده است.

موسوی‌نژاد از گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به عنوان نرم افزار توسعه فکری و تعمیق مبانی آموزشی و تربیتی دانش آموزان یاد کرد و ادامه داد: ارتقا سطح بینش، آگاهی و دانش متعلمان، جز با تبیین جایگاه فرهنگ کتابخوانی میسر نیست چون کتاب مهمترین عامل انتقال فرهنگ و زمینه‌ساز رشد فکری است.

۳۰ درصد مدارس کشور با مشارکت خیرین مدرسه ساز احداث می‌شود

دبیر سابق شورای عالی وزارت آموزش و پرورش و عضو جامعه یاوری فرهنگی نیز در این مراسم گفت: مهارت نیک اندیشیدن، نیکی خواهی برای دیگران و نیکوکاری باید از سنین پایین به کودکان آموزش داده شود و طرح زنگ کتابخوانی یکی از این راه‌ها به شمار می‌رود.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور